ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 25/10/2024
8+ χρόνια χρήσης και συνεχίζουν δυνατά και απρόσκοπτα την καλή τους λειτουργία. Ακόμη και σήμερα, βάζουν κάτω τα περισσότερα ακουστικά της αγοράς μέχρι και 500€. Με μόνη εξαίρεση ίσως, τα Sundara και τα Hifiman Edition XS. Από pads έχω καταλήξει στα HPAEC1540 της Shure και τα Perforated Memory Foam Earpads - Round της Brainwavz. Τα Dekoni Audio Elite είναι απαράδεκτα ακριβά και δεν προσφέρουν κάτι παραπάνω όσον αφορά τον ήχο. Αν τους προσθέσετε και ένα comfort strap για το άνω μέρος της κεφαλής θα έχετε τα απόλυτα ΚΑΙ σε άνεση ακουστικά. Μετά από τόσα που έχουν περάσει από τα αυτιά μου, πλέον έχουν γίνει τα καθημερινά μου ακουστικά και δεν τα αλλάζω με κανένα άλλο. Τα έχω συνδυάσει με το dac/amp DX3 Pro+ της Topping και είμαι υπερευχαριστημένος τόσο σε ποιότητα ήχου, όσο και σε ένταση.
ΑΡΧΙΚΗ ΚΡΙΤΙΚΗ:
Τα έχω δέκα μέρες περίπου στην κατοχή μου και τα συναισθήματά μου είναι ανάμικτα. Ας τα δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά.
Σαν κατασκευή φαίνονται αρκετά καλά και στιβαρά, αλλά μην περιμένετε και τίποτα το ιδιαίτερο. Πλαστική κατασκευή κυρίως, με τις μεταλλικές μπάρες να ξεχωρίζουν στα πλαϊνά στηρίγματα των ακουστικών. Το headband είναι άνετο και μαλακό, ενώ αντιθέτως τα ear pads είναι λεπτά και αρκετά κουραστικά μετά από κάνα μισάωρο συνεχούς χρήσης. Δυστυχώς στον τομέα αυτό δεν μπορείτε να κάνετε και πολλά. Δοκίμασα πολλά και διάφορα pads για να βελτιώσω την άνεση τους με επιτυχία, αλλά... πάντα εις βάρους του ήχου. Ο ήχος τους αλλάζει τραγικά προς το χειρότερο με οποιαδήποτε pads και αν δοκίμασα, πέραν των στοκ που φοράει. Ίσως, τα pads της Shure (HPAEC1540) σας ικανοποιήσουν, μιας και αλλάζουν ελάχιστα τον ήχο από τα στοκ και είναι σαφώς πιο άνετα. Φαίνεται πως στον τομέα της άνεσης θα πρέπει να γίνει κάποιος συμβιβασμός. Και μιλάω για συμβιβασμό διότι ο ήχος τους είναι πραγματικά πολύ καλός και αξίζει πιστεύω τον κόπο να συμβιβαστεί κάποιος σε αυτό το θέμα. Μιλάμε για ακουστικά τεχνολογίας planar magnetic (orthodynamic) και όσοι γνωρίζετε θα ξέρετε πως αυτή η τεχνολογία είναι η καλύτερη δυνατή αυτή την στιγμή που μπορεί να αναπαράγει ήχο με εξαιρετική πιστότητα και ακρίβεια (τα electrostatic ακουστικά δεν τα βάζω σε σύγκριση, γιατί είναι άλλη ιστορία). Είναι μια τεχνολογία που την συναντάς σε ακουστικά πολύ πιο ακριβής κατηγορίας, όπως αυτά της HiFi Man, της Audeze, της Oppo ή της Kennerton. Αποδίδουν απίστευτα γραμμικά και καθαρά και ο ήχος τους είναι λεπτομερής και ακριβής. Είναι πολύ κοντά στο flat sound, αλλά όχι τελείως. Το stereo image τους είναι εξαιρετικό, ενώ το soundstage τους είναι μέτριο έως καλό, όπως θα περίμενε κανείς άλλωστε από ένα ακουστικό studio monitor. Τα μπάσα τους είναι τόσο όσο, ίσως και κάτι παραπάνω απ' ό,τι χρειάζεται, αλλά πάντα ελεγχόμενα και χωρίς να σκεπάζουν τις υπόλοιπες συχνότητες. Τα μεσαία και τα πρίμα τους αποδίδονται εξαιρετικά και είναι πεντακάθαρα. Δεν νομίζω ότι μπορώ να πω κάτι παραπάνω στο θέμα του ήχου. Απλά είναι planar!!!
Ένα μεγάλο μπράβο στην Fostex που έχει καταφέρει να κάνει αυτού του είδους την τεχνολογία προσιτή για το ευρύ κοινό κρατώντας το κόστος όσο πιο χαμηλά γίνεται, χωρίς να κάνει περικοπές στην ποιότητα του ήχου. Για το λόγο αυτό βέβαια, μέσα στην συσκευασία υπάρχουν δύο διαφορετικά καλώδια που συνοδεύουν τα ακουστικά και τίποτα άλλο.
Κλείνοντας να υπενθυμίσω πως τα συγκεκριμένα ακουστικά απαιτούν πολύ ρεύμα για την οδήγησή τους. Χρειάζεται οπωσδήποτε ένας dedicated headphone amp χαμηλής ωμικότητας στην έξοδο με τουλάχιστον 1000mW στα 32Ω για να τα οδηγήσει επαρκώς. Όπως καταλαβαίνετε η χρήση τους δεν ενδείκνυται για απευθείας σύνδεση σε smartphone, tablets, laptops κλπ. Γι' αυτό και στο ξεκίνημα της αξιολόγησής μου έγραψα για ανάμικτα συναισθήματα. Εν τούτης, πιστεύω πως αξίζουν κάθε ευρώ τους, αλλά υπό προϋποθέσεις. Όσοι έχετε το κατάλληλο set up για τα συγκεκριμένα ακουστικά σας προτείνω να τα δοκιμάσετε χωρίς ενδοιασμούς. Καλές ακροάσεις!