Τον εκτυπωτή τον έχω 5 μήνες και θα τον κρίνω σύμφωνα με την χρήση που κάνω εγώ.Δηλαδή 500-600 σελίδες Α4 ασπρόμαυρες ή με λίγα σχεδια με χρώματα και περίπου 25-30 φωτογραφίες τον μήνα (σε χαρτί HP Advanced Photo Paper 13 x 18)παρά πολλά σκαναρίσματα,χρήση απόκλειστικά με WiFi και εκτύπωση από κινητό android ή laptop windows 10 pro.Υποστηρίζει NFC,Apple AirPort και πολλά άλλα .
Από την ώρα που τον βγάζει κάποιος από το κουτί καταλαβαίνει ότι έχει μπροστά του κάτι πολύ ποιοτικό από κατασκευαστικής πλευράς.Το οποίο βέβαια φαινεται και στην πράξη αργότερα.
Είναι κατα τη γνώμη μου ένας εκτυπωτής που απευθύνεται σε κάποιον που(όπως εγώ)έχει συγκεκριμένες επιθυμίες.Δηλαδή:
Να εχει γρήγορη εκτύπωση πολλών φύλλων χωρίς να μπλοκάρει το χαρτί ,να έχει ευκολη και σταθερή συνδεσιμότητα με κινητά,ρούτερ κλπ και κυρίως η πολύ καλή λειτουργία που έχει του ενός περάσματος σκαναρίσματος(one-pass duplexing ADF)
Πολύ χρήσιμη λειτουργία(για οποιον την χρειάζεται) γιατί γλυτώνει κάποιος πολύ χρόνο και κόπο στο σκαναρισμα.Για οποιον δεν γνωρίζει αυτή τη λειτουργία να πω ότι απλά βάζεις πχ 40-50 φύλλα Α4 στον αυτόματο τροφοδότη και με ένα πέρασμα εχουν σκαναριστεί πολύ γρήγορα μπρος-πισω.Δεν βγάζει δλδ το χαρτί και μετά το ξανατραβάει μεσα οπως στα περισσότερα πολυμηχανήματα,γλιτώνοντας έτσι αρκετό χρόνο.
Την χρησιμότητά του την κατάλαβα οταν χρειάστηκε να σκανάρω έναν τόμο σε φωτοτυπίες 600 φύλλα Α4(1200 σελίδες).Βέβαια για να πω την αλήθεια 4 σελίδες βγήκαν κάπως λοξές αλλά οκ για τον όγκο που σκάναρα.Ανεκτό για μένα.
Η ποιότητα εκτύπωσης είναι εξαιρετική σε κειμενο και εγχρωμα σχεδια,ζωγραφιες ,γράμματα,σχεδια excel κλπ.Στις φωτο όμως είναι απλά καλός.Υπάρχουν πολύ καλύτεροι printers για εκτύπωση φωτογραφιών.
Για κάποιον όμως που εκτυπώνει φωτογραφίες για δική του χρήση(αναμνήσεις,άλμπουμ,για το σπίτι) είναι μια χαρά καθαρές και με καλά χρώματα.
Το κόστος εκτύπωσης ειναι πολύ οικονομικό με συμβατα μελάνια.Με αυθεντικά όμως είναι ασύμφορο.Επειδή τα συμβατά ο εκτυπωτής τα αναγνωρίζει καλό είναι μετα την πρώτη εγκατάσταση να μη κάνετε μετά update στο software γιατί αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μη συμβατότητα με τα μη αυθεντικά μελάνια.Οι κατασκευαστές τους βέβαια τα ανανεώνουν συνεχώς για να μην υπάρχει πρόβλημα με τις νέες εκδόσεις software.Ρωτήστε από εκεί που θα τα πάρετε.Εγώ τον εκτυπωτή τον χρησιμοποιώ αποκλειστικά και μόνο με συμβατά μελάνια χωρίς πρόβλημα.Αν δεν βρείτε στην ελληνική αγορά σε καλή τιμή κοιτάξτε κατά Amazon μεριά.(δεν εχω ενεργοποιήσει το πρόγραμμα ανανέωσης μελανιών της HP)
Εχει οθόνη αφής πάνω στον εκτυπωτή.Πολύ ευαίσθητη "υπακούει" αμέσως στο δάκτυλο αλλά θα μπορούσε από πλευράς μενού να ήταν πολύ καλύτερη.Δεν ασχολήθηκαν πολύ μ αυτό εκεί στη HP.Πάντως μόλις εξοικιωθεί κάποιος με το μενού μετα φυσικά ολα είναι πανευκολα.
Κανονικά οι drivers του 8730 υποστηρίζουν borderless μονο για Α4/Letter.Oμως όποιος θέλει μπορεί να εκτυπώσει και φωτογραφιες χωρίς περιθώρια χρησιμοποιώντας τις οδηγίες εδώ.(https://www.youtube.com/watch?v=7n2B52JRl9M&ab_channel=TechnologyTips) HP Officejet Pro 8730 Print Borderless Photos
Μια φορά το κάνεις "το κόλπο" και μετά είναι διαθεσιμοι πάντα οι νέοι drivers .To HP Smart το software που συνοδεύει το μηχάνημα είναι καλό για αρχάριους αλλά για πιο προχωρημένα και απαιτητικά άτομα είναι ανεπαρκές!Αλλά με εξωτερικά προγράμματα διορθώνεται η κατάσταση.(Εγώ για σαρωση πχ χρησιμοποιώ το VueScan)
Ο 8730 δεν ειναι φτηνός.Αν κάποιον δεν τον ενδιαφέρει το one-pass duplexing ADF,η ευέλικτη συνδεσιμότητα κάθε είδους,η ποιοτική κατασκευή, οι πολλές μηνιαίες εκτυπώσεις και σαρώσεις, νομίζω δεν υπάρχει λόγος να τον αγοράσει.
Υπάρχουν στην αγορά οικονομικότερα έγχρωμα πολυμηχανήματα το καθένα βέβαια με πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.
Συνοψίζοντας :
ΘΕΤΙΚΑ
+Αριστη εκτύπωση κειμένου
+Γρήγορη εκτύπωση χωρίς μπλοκαρίσματα
+Πολύ οικονομική εκτύπωση (με συμβατά μελάνια)
+Αριστη συνδεσιμότητα, ασύρματη,usb κλπ (και ethernet)
+Πολύ καλή ποιότητα κατασκευής
+Αριστη σάρωση ποιοτικά και εύκολη στη διαχείριση
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
- Μενού οθόνης αφής του 8730
- Κόστος εκτύπωσης με αυθεντικά μελάνια
- Εκτύπωση φώτο όχι για απαιτητικούς χρήστες αλλα σε κάθε περίπτωση μια χαρά για τον μέσο χρήστη.
- Ογκώδες μηχάνημα
- Θορυβώδες(βελτιώνεται με λειτουργία αθόρυβης λειτουργίας)
- Κόστος απόκτησης (370€)
Αν χρησιμοποιείτε συμβατά μελάνια και όχι γνήσια,καλό θα ήταν να απενεργοποιήσετε από τα "ΕΡΓΑΛΕΙΑ" του εκτυπωτή τις αυτόματες ενημερώσεις,διότι κάποια στιγμή ίσως σας βγάλει μήνυμα "non hp chip detected" που σημαίνει ότι "κατάλαβε" ότι δεν χρησιμοποιείτε γνήσια μελάνια.Σ' αυτή την περίπτωση θα πρέπει να εγκαταστήσετε παλαιότερο Firmware στον εκτυπωτή.Υπάρχουν πολλοί τρόποι.Ενας εύκολος και απλός είναι να κατεβάσετε αυτό το αρχείο https://www.cartridgeworld.co.uk/content/HP%20953XL/HP-OfficeJet-Pro-8730-8740-8745-downgrade.exe και απλά να το εγκαταστήσετε.Θα σας πάει σε προηγούμενη έκδοση firmware (WEBPDLPP1N001.1903B.00) και δεν θα εχετε θέματα με συμβατα μελάνια.Αλλά αν χρησιμοποιείτε γνήσια μελάνια μην το κάνετε αυτό.Πάντα μια νέα έκδοση firmware διορθώνει κάποια λαθάκια ή βελτιώνει κάποιες λειτουργίες του εκτυπωτή.Εγώ το έκανα πάντως και βάζω μόνο συμβατά μελάνια που είναι υποφερτή η τιμή τους για την τσέπη μου.
Φυσικά είναι μια υποκειμενική αξιολόγηση που έκανα σύμφωνα με τα δικά μου κριτήρια και ανάγκες ( εξού και τα 5 αστέρια) για να βοηθήσω κάποιους μελλοντικους αγοραστές στην επιλογή πολυμηχανήματος.