Ξεκινώντας να μιλώ για την Olympus το πρώτο πράγμα που προσέχει κανείς είναι το όμορφο ρετρό look (μπορεί η ασημένια να φαίνεται πιο όμορφη...άλλα πιστέψτε με και η μαύρη είναι εξίσου ωραία). Επίσης προσωπικά μου αρέσει και το μικρό της μέγεθος και βάρος. Αν και το χέρι μου είναι μεγάλο, βρίσκω το κράτημα της πολύ ικανοποιητικό γιατί το thumb rest στην πίσω μεριά είναι αρκετά μεγάλο και αντισταθμίζει το ρηχό μπροστινό κράτημα (γι αυτούς που θέλουν το κάτι παραπάνω υπάρχει έξτρα λαβή που βιδώνει στην κάμερα και την βρίσκεις με τον κωδικό ECG-3).
Τα θετικά της είναι πολλά:
1/ Το μικρό μέγεθος και βάρος (390g με την μπαταρία) που πραγματικά μπορεί να χωρέσει ακόμα και σε τσέπη τζάκετ αναλόγως τον φακό.
2/ Τα κουμπιά επιλογών στην πάνω μεριά είναι μεγάλα και χειρίζονται πολύ εύκολα
3/ Η σταθεροποίηση 5 αξόνων που ειλικρινά κάνει θαύματα
4/ Η συνδεσιμότητα wifi (για χειρισμό της κάμερας ή μεταφορά αρχείων σε smartphone).
5/ Τα πολύ φυσικά χρώματα se jpeg αρχείο (τα χρώματα βγαίνουν natural στο jpeg και σχεδόν δεν χρειάζονται επεξεργασία)
6/ Η απουσία Anti-Aliasing Low Pass φίλτρου κάτι που αυξάνει το sharpness της εικόνας (λένε όμως ότι αυξάνει και το moire στο βίντεο).
7/ Η δυνατότητα αθόρυβης λήψης με ηλεκτρονικό κλείστρο για ταχύτητες έως και 1/16000 sec (το μηχανικό έως 1/4000 sec)
8/ Η δυνατότητα ελέγχου της πρώτης ηλεκτρονικής "κουρτίνας" στο κλείστρο με καθυστέρηση (λειτουργία antishock) για πιο σταθερές φωτογραφίες
9/ Το oled viewfinder με την πολύ καλή ανάλυση (2.36 mdots) και χρωματική απόδοση.
10/ Η μεγάλη γκάμα m4/3 φακών τόσο σε olympus και σε panasonic.
11/ Οι λειτουργίες 4k timelapse (ολοκληρώνεται και το βίντεο εντός της κάμερας μετά το τέλος των λήψεων), live time/composite, HDR, bracketing, art filters και πολλών άλλων που κάνουν την φωτογράφιση παιχνιδάκι.
12/ Η ικανότητα αναγνώρισης ματιού για ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια εστίασης σε πορτραίτα.
13/ Η δυνατότητα ελέγχου και ασύρματα (RC) με το ενσωματωμένο φλας μέχρι και 4 κανάλια εξωτερικών φλας για πιο επαγγελματικές απαιτήσεις φωτισμού.
14/ Η οθόνη που είναι ανακλινόμενη και touch screen και έχει λειτουργία "touch and shoot" (εστιάζει και κάνει λήψη ταυτόχρονα).
Τα αρνητικά της τώρα:
1/ Το πρώτο αρνητικό που θα αναφέρω αφορά το Af σύστημα εστίασης. Αν και είναι πολύ γρήγορο και έχει αρκετά σημεία (81 contrast σημεία), είναι όμως μόνο σημεία αντίθεσης και όχι Phase κάτι που σημαίνει ότι έχει εξαιρετικά μεγάλη ακρίβεια αλλά στο Continuous-AF υστερεί ελαφρώς στα ταχέως κινούμενα θέματα (αυτοκίνητα, sport, άγρια φύση) αλλά δυσκολεύεται λιγάκι και στον χαμηλό φωτισμό.
2/ Το δύσκολο μενού, αν και θεωρώ πως είναι θέμα εξάσκησης και μετά από λίγη χρήση το συνηθίζεις, εντούτοις απαιτεί αρκετό ψάξιμο (υπάρχουν πολλά βιντεάκια στο YouTube με tutorial)
3/ Η λειτουργία αργής κίνησης βγάζει βίντεο με 120fps αλλά μόνο σε VGA ανάλυση (στην Olympus omd em10 mark iii είναι σε 720P)
4/ Η απουσία 4k βίντεο (υπάρχει πλέον στην Olympus omd em10 mark iii). Παρόλα αυτά το 1080-60P βίντεο της το βρίσκω εξαιρετικό.
5/ Η λειτουργία timelapse με ανάλυση 4k είναι μόνο με 5fps
6/ Για όσους ασχολούνται με βίντεο περισσότερο, να αναφέρω πως δεν υπάρχει θύρα για είσοδο μικροφώνου
7/ Αν και είναι αμελητέο, το focus bracketing τραβάει τις εικόνες με διαφορετικό σημείο εστίασης κάθε φορά, αλλά το τελικό αποτέλεσμα πρέπει να ολοκληρωθεί με stacking μόνο σε εξωτερικό πρόγραμμα όπως το photoshop και δεν γίνεται μέσα στην κάμερα.
8/ Αυτό το θεωρώ λίγο αμφιλεγόμενο αν και το γράφω γι αυτούς που κοιτάζουν και το παραμικρό σε μια φωτογραφία και αναφέρομαι στον θόρυβο που βγαίνει σε ψηλά ISO. Σίγουρα θόρυβο κανείς παρατηρεί από αρκετά χαμηλές τιμές και για κάποιους διαβάζω οι φωτογραφίες δεν χρησιμοποιούνται σε iso πάνω από το 3200. Προσωπικά έχω βάλει όριο στο iso το 6400 και χρησιμοποιώ φωτογραφίες με αυτή την τιμή μετά βέβαια από λίγη επεξεργασία στο lightroom και θεωρώ ότι μέχρι και εκεί το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό.
Κλείνοντας τον βαρετό μονόλογό μου ( :P ) να πω πως πρόκειται για μία εξαιρετική πανάλαφρη καμερούλα που πάρα το μικρό της μέγεθος συναγωνίζεται στα ίσια μεγαλύτερες και ακριβότερες κατηγορίες. Το γεγονός πως αρκετοί επαγγελματίες την χρησιμοποιούν και για την δουλειά τους δηλώνει πως πραγματικά έχει μεγάλες δυνατότητες. Είναι φορτωμένη με πλούσιες λειτουργίες που πραγματικά κάνουν την φωτογράφιση διασκεδαστική και σου λύνουν τα χέρια. Τα 5 τελευταία (4-5-6-7-8) στα αρνητικά που αναφέρθηκα προσωπικά δεν με ενοχλούν καθόλου γιατί: το 4k δεν με ενδιαφέρει (ακόμα θεωρώ ότι το 4k είναι overkill και περιττή αγορά), δεν κάνω vlog οπότε η θύρα mic μου είναι επίσης περιττή, το focus bracketing σπάνια το βρίσκω χρήσιμο (μου αρέσει το εφέ ρηχού βάθους πεδίου-shallow depth of field) και όσο για το iso έγραψα ότι χρησιμοποιώ τιμές μέχρι και 6400.
Παρακάτω παραθέτω ένα λινκ. Πρόκειται για το κανάλι στο YouTube ενός φωτογράφου ονόματι Rob Trek οποίος έχει πολλά βίντεο με την συγκεκριμένη κάμερα και που εξηγεί αναλυτικότατα σχεδόν όλες τις λειτουργίες και ρυθμίσεις της. Θα σας βοηθήσει σημαντικά να την κατανοήσετε. Ευχαριστώ για όσους κατάφεραν να το διαβάσουν όλο.
https://www.youtube.com/channel/UC4k4g9LVWmGOidD7tzRnYFg