Είμαι πολύ ικανοποιημένος με την κάρτα. Είναι αθόρυβη, δεν ανεβάζει θερμοκρασίες πάνω από 65-70 βαθμούς και από θέματα επιδώσεων σε 1440p είναι εξαιρετική.
Αντικατέστησε μία παλιά rx580 που είχα στο pc η οποία και έκανε περισσότερο θόρυβο, και ανέβαζε θερμοκρασίες και είχε προφανώς προβλήματα επιδώσεων ακόμα και σε χαμηλά settings σε καινούρια παιχνίδια.
Με την rx9060xt σε Metro Exodus Enhanced, με Extreme preset και Ray Tracing στο Ultra ποιάνει 60+ fps, κοντά στα 80 σε normal μέρη στο map, σε 1440p native.
Σε Doom Eternal με Ultra Nightmare preset και Ray Tracing ποιάνει 100+ στα περισσότερα map. Τα εφέ με το ray tracing φαίνονται τέλεια στο Doom.
Με αυτά τα settings η κάρτα χρησιμοποιεί ήδη 9Gb από την εσωτερική της μνήμη. Η έκδοση των 8Gb θα έχει θέματα να μαξάρει τα καινούρια παιχνίδια. Από την άλλη είναι και 70€ φθηνότερη. Εγώ επέλεξα τα 16Gb γιατί στο παρελθόν έκανα το λάθος να πάρω την rx580 με τα 4Gb που σύντομα δεν φτάνανε ενώ υπήρχε έκδοση με τα 8Gb.
Από κωδικοποίηση βίντεο, υποστηρίζεται AV1 αντί για το παλιό AVC (h264, h265) που έχει πολύ καλύτερη εικόνα για το ίδιο μέγεθος αρχείου. Μπορώ και βιντεοσκοπώ 1440p120fps με σχεδόν μηδενική πτώση στα fps. Σε ανταγωνιστικά παιχνίδια που τρέχουν χαλαρά πάνω από 120fps μπορώ να έχω πολύ καλό slow motion. Η παλιά κάρτα μέχρι 1080p60fps μπορούσε να τραβήξει και με χειρότερη ποιότητα εικόνας, 100% ευχαριστιμένος.
Από AI και LLM, η AMD έχει guide για να τρέξετε gpt.oss:20b, είναι τοπικό chat gpt που τρέχει στο pc σας (για να μην σας κατασκοπεύουν τις συζητήσεις οι παρόχοι τέτοιων υπηρεσιών), το θέμα είναι ότι ακόμη δεν τρέχει σωστά. Το μοντέλο αντί να φορτωθεί στην VRAM της κάρτας (τα 16Gb) φορτώνεται στην κοινόχρηστη μνήμη RAM που της αναθέτουν τα windows 10 (απλή RAM της CPU, πολύ πιο αργή). Επίσης, δεν υπάρχει ακόμη υποστήριξη για ROCM, το αντίστοιχο του CUDA της Nvidia για windows, μόνο για Linux. Οι προηγούμενη γενιά της AMD έχει ήδη ROCM σε Windows. Οπότε αναγκαστικά περιμένω για καλύτερη υποστήριξη της κάρτας στο σύντομο μέλλον.
Update (σχετικά με το πρόβλημα με την VRAM και τα LLM): Τελικά έπρεπε να αλλαχθούν κάποιες ρυθμίσεις στο BIOS του υπολογιστή, συγκεκριμένα η ενεργοποίηση το resizable bar και απενεργοποίηση του CBS (για amd CPU). Μετά από αυτό η VRAM χρησιμοποιείται σωστά. Το AI είναι πάρα πολύ γρήγορο! Μέχρι και 90token/sec, εκτυπώνει την απάντηση αστεία γρήγορα, πολύ πιο γρήγορα από online services. Το πρόβλημα είναι ότι ένα μοντέλο με 20b μέγεθος είναι υπερβολικά χαζό για κάποια πράγματα (πχ προγραμματισμός, μαθηματικά, φυσική) και δυστυχώς σε κάρτα με 16GB δεν χωράει κάτι μεγαλύτερο, το αν αξίζει για πιο απλή χρήση δεν το ξέρω. Σε λίγα χρόνια οι υπολογιστές θα έχουν και περισσότερη μνήμη και τα μοντέλα του ίδιο μεγέθους θα είναι πιο ικανά, δεν φτάσαμε εκεί ακόμα.
Το ROCM ακόμα δεν υποστηρίζεται σε Windows (μόνο Linux).
Κατέβασα το Amuze, ένα πιο απλό πρόγραμμα για image generation και είναι αρκετά ενδιαφέρον, τρέχει πολύ καλά με την κάρτα και απευθύνεται σε απλούς χρήστες.
Σε Sillent Hill f με max settings εκτός από το lumen που το είχα high σε 1440p με FSR4 σε Quality 70+fps, πάλι 9-10GB από την VRAM χρησιμοποιούνται και στην έκδοση των 8GB θα έπρεπε να χαμηλώσετε και άλλα settings (πχ tectures) που θα μειώσουν την ποιότητα της εικόνας ενώ η κάρτα είναι ικανή επεξεργαστικά.