Επιστροφή στην Apple μετά από χρόνια Android χρήσης.
Είχα όλα τα iPhone, iPad και iMac μέχρι το 2013. Κάπου εκεί ένιωσα ότι η Apple έμεινε πίσω: μικρές οθόνες, μεγάλα bezels. Έκανα τη μετάβαση στο Galaxy Note 3 και πραγματικά ήταν η μέρα με τη νύχτα. Θυμάμαι πως ακόμα και φίλοι με iPhone εντυπωσιάζονταν όταν έβλεπαν το Galaxy.
Έκτοτε συνέχισα με Android: Galaxy S10+, και πιο πρόσφατα το S23 Ultra. Και τώρα — επιστροφή στο iOS με το iPhone 16 Pro Max.
Ήξερα τι να περιμένω.
Σκοπός μου ήταν να ζήσω την εμπειρία μόνο με τις εφαρμογές της Apple. Καμία Google, κανένα third-party στην αρχή. Ήθελα να δω τι προσφέρει η Apple "out of the box".
Η αλήθεια είναι ότι το iPhone έχει ελλείψεις και περιορισμούς:
Η εφαρμογή Translate δεν υποστηρίζει ελληνικά.
Οι Χάρτες της Apple είναι πρακτικά άχρηστοι στην Ελλάδα.
Υπάρχουν αρκετές μικρές λεπτομέρειες και λειτουργίες που λείπουν — και που στο Android θεωρούνται δεδομένες.
Από την άλλη, το iOS έχει μια "καθαρή", όμορφη και ομοιογενή αισθητική. Νιώθεις ότι όλα είναι άψογα δεμένα μεταξύ τους: hardware, software, animations, gestures. Είναι ένα “cute” περιβάλλον, σχεδόν παιχνιδιάρικο αλλά και επαγγελματικό ταυτόχρονα.
Η οθόνη του Galaxy S25 Ultra μπορεί να είναι τεχνικά καλύτερη, αλλά στο iPhone όλα φαίνονται πιο “όμορφα”, λόγω του σχεδιασμού του συστήματος.
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν γίνεται να συγκρίνεις τα δύο οικοσυστήματα μόνο με βάση specs (κάμερα, οθόνη, μπαταρία κ.λπ.). Το iPhone έχει συγκεκριμένες αδυναμίες, αλλά και μοναδικές αρετές. Ένα καλό review πρέπει να τα λέει και τα δύο.
Ναι, το iPhone είναι και Status Symbol. Όπως και ένα ακριβό ρούχο. Δεν είναι κακό αυτό — όταν δίνεις τόσα χρήματα, είναι λογικό να θες κάτι που ξεχωρίζει. Το Galaxy είναι αναγνωρίσιμο, αλλά περισσότερο από όσους "ξέρουν". Το iPhone αναγνωρίζεται παντού.
Τελικά, στα flagship αυτής της κατηγορίας, κανείς δεν περιμένει κάτι λιγότερο από εξαιρετική κάμερα, ήχο, οθόνη και μπαταρία. Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι η συνολική εμπειρία, και εκεί το iPhone 16 Pro Max έχει τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα — με τα υπέρ του, και τα κατά του.
Σχετικά με την τιμή:
Το iPhone είναι ακριβό — και συχνά με λιγότερο αποθηκευτικό χώρο σε σύγκριση με Android συσκευές της ίδιας κατηγορίας. Όμως, κρατάει την αξία του. Αν αποφασίσεις κάποια στιγμή να το πουλήσεις για να πάρεις το επόμενο μοντέλο, η μεταπώληση είναι πολύ πιο εύκολη και αποδοτική σε σχέση με άλλες ναυαρχίδες.
Άφησε πρώτος το σχόλιό σου!