Έρχομαι από huawei watch gt2 και suunto 7. Το ρολόι είναι πάρα πολύ ποιοτικό. Ως γνωστό είναι ρολόι γυμναστικής-περιπέτειας κι οχι τόσο smartwatch. Οπότε δεν έχει μικρόφωνο ηχείο για ομιλία.
Ποιότητα κατασκευής: Άριστη, παρασκευαζεται Φινλανδία κι όχι Κίνα όπως το 7. Πολύ καλή ποιότητας από την κάσα και τη βαφή της μέχρι το λουράκι. Επιλέξτε χρώμα λουράκι με προσοχή γιατί τα λουρακια του vertical έχουν 40€. Μπορείς να βάλεις οποιοδήποτε λουράκι 22mm με γρήγορο κούμπωμα, αλλά δεν είναι η ίδια ποιότητα. Η οθόνη σίγουρα είναι ανθεκτική (το ρολόι είναι milspec άλλωστε) αλλά του έχω βάλει τζαμακι για παν ενδεχόμενο
Οθόνη: Ευκρινεστατη, φωτεινή με καλή ανάλυση. Ακόμα και όταν δε φωτίζεται και απλά πέφτει φως του ήλιου ή του δωματίου πάνω της και φοράτε το ρολόι, φαίνεται η ώρα κανονικά. Οπότε μπορείτε να απενεργοποιειτε τον φωτισμό όπως εγώ και να ανάβει όποτε πατάτε κουμπί, να μην ανάβει αυτόματα με την κίνηση για να εξοικονομησετε μπαταρία. Όταν ο φωτισμός είναι απενεργοποιημενος σκεφτείτε είναι σαν να παίζεις σε gameboy color (για τους παλιούς) δλδ βλέπεις κανονικά, αλλά αν σου σβήσουν τα φώτα δε βλέπεις τίποτα.
Λειτουργικό: Πάρα πολύ απλό κι εύκολο, μου πήρε 3 μέρες να το συνηθίσω γιατί το suunto 7 είχε 4 κουμπιά και είχε διαφορετικό τρόπο πλοήγησης. Η ταχύτητα του επεξεργαστή είναι τέλεια όπως διαφημίζεται άλλωστε δεν κολλάει ποτέ. Έχετε στο νου σας, όταν το πρωτοανοιξα το ρολόι κολλούσε ή καλύτερα lagαρε στην πλοήγηση, ενώ φαινόταν ενημερωμένο και κάπως είχα απογοητευτεί. Φορτίστε το και την επόμενη μέρα που θα ξυπνήσετε θα έχει κάνει update κανονικά και το ρολόι φυσάει. Η εφαρμογή της suunto στο κινητό κορυφαία όπως λένε κι όλοι άλλωστε, απλή κατανοητή. Προγράμματα πάρα πολλά άλλα μπορείς μέσω κινητού να φτιάξεις custom, για παράδειγμα μπορεί να κάνεις κάτι που δεν το έχει, φτιάχνεις πρόγραμμα ώστε η οθόνη να σου δείχνει αυτά που έχεις ανάγκη, πχ παλμούς, πυξίδα συντεταγμένες κλπ. Ακρίβεια στο gps, υψηλή απόκριση χάρτη και πυξίδας, βαρόμετρο, προειδοποίηση καταιγίδας και δύσης ηλίου που μπορεί να σε προλάβει στο προκαθορισμενο μονοπάτι που θα πάρεις και η αίσθηση που σου δίνει γενικά, σε ωθεί να πας βόλτα στο βουνό και τη φύση. Η εφαρμογή στο κινητό σου δίνει την δυνατότητα να κατεβάσεις πάρα πολλές εφαρμογές στο ρολόι,από καιρό και πρόγραμμα γυμναστικής μέχρι εφαρμογή για διαλείμματα ανάμεσα στα σετ γυμναστικής. Εννοείται ότι οι πληροφορίες που σου δίνει τόσο το ρολόι όσο η εφαρμογή του κινητού για την πρόοδο της γυμναστικής σου, την κατάσταση του σώματος και την αποκατάσταση του, την ποιότητα ύπνου κλπ κλπ είναι άριστες
Μπαταρία: το φοράω όλη μέρα, με προπόνηση γυμναστήριο 3 φορές την εβδομάδα (όχι εξωτερική προπόνηση ώστε να κάνει χρήση gps) και μέτρηση ύπνου με μέτρηση οξυγόνου και μέτρηση παλμών 24/7, όλα ανοιχτά και οθόνη όπως γράφω πάνω απενεργοποιημενος ο αυτόματος φωτισμός και φωτεινότητα χαμηλή. Εχω απενεργοποιησεο τις ειδοποιήσεις απο το κινητό γιατί με ενοχλεί το viber για παράδειγμα που χτυπάει συνέχεια. Δεν έχει επιλογή ποια εφαρμογή κινητού να χτυπάει κ; ι ποια οχι όπως είχε το 7. Και δεν το έχω και ανάγκη κιόλας δε χρειάζεται να μας υπενθυμίζει το ρολόι μας που το έχουμε πάνω μας όλη μέρα την εξάρτησή μας στο κινητό . Η μπαταρία αντέχει 20 μερες. Το 7 που είχα ήθελε φόρτιση κάθε μέρα, οπότε εμένα μου φαίνεται ακραία καλή η μπαταρία.
Τιμή: Όταν βγήκε έκανε πάνω από 550 απ όσο ξέρω. Τα αξίζει; Σίγουρα αλλά θα δυσκολευομουν να δωσω τόσα για ρολόι προσωπικά. Το πήρα 430€ και δε λυπάμαι ούτε ευρώ
Καμιά φορά έχει ένα μικρό bug, πατάω κουμπί να ανάψει ο φωτισμός και μπορεί να περάσουν 15-20 δευτερόλεπτα μέχρι να ανάψει η οθόνη και πλοηγουμαι χωρίς φωτισμό. Χαζοbug που δεν αξίζει σε ένα ρολόι αυτού του βεληνεκούς, 2 ετών από τότε που βγήκε και τιμής αλλά συμβαίνει 1 στις 30 φορές περίπου, που δεν με ενοχλεί και μπορεί να φτιαχτεί κιόλας στο μέλλον.
Γενικά: Δεν μπορώ να βρω κάτι αρνητικό, ειδικά από τη στιγμή που ήξερα ότι παίρνω μια κορυφαία εταιρία εφάμιλλη με την Garmin (τσεκάρετε βίντεο στο youtube κοντράρεται άνετα και σε μερικά σημεία ξεπερνάει το fenix7) και ήξερα ότι είναι ρολόι για εξορμήσεις, στρατιωτικών προδιαγραφών, ανθεκτικό που σε ωθεί να βγει έξω να κινηθείς. Οπότε δεν με ενοχλεί που δεν έχει μικρόφωνο για ομιλία πχ. Θα το ξαναγοραζα με κλειστά μάτια
Γιατί δεν πήρα το solar; Δεν είμαι τόσο περιπετειώδης ώστε να είμαι 3-4 μέρες στο βουνό και στη θάλασσα και να φορτίζει το ρολόι απο τον ήλιο. Άλλωστε οι 20 μέρες μπαταρία για εμένα είναι υπεραρκετες, θα έδινα χωρίς λόγο +80€ απλά και μόνο επειδή είναι ωραίο feature. Σημείωση το solar δε φορτίζει τόσο την μπαταρία όσο την διατηρεί με αποτέλεσμα να κρατάει πάνω απο 2 μήνες σε πλήρη λειτουργία