Μια αξιολόγηση για όσους
1. Θέλετε ένα κινητό για να κάνετε τις δουλειές σας και να μην κολλάει αλλά δεν θέλετε να δώσετε ένα νεφρό για να πάτε σε σειρά S της Samsung.
2. Σκέφτεστε να κάνετε την αλλαγή από Android σε iOS, χωρίς πάλι να θέλετε να δώσετε ένα νεφρό για καινούριο κινητό.
*Αν και έχω το κινητό πολύ λίγο καιρό (2 εβδομάδες) θα σας μεταφέρω την εμπειρία μου και θα επανέλθω μετά από κανά χρόνο για να την ανανεώσω*(Έχω προσθέσει και το update 1,5 χρόνου πιο κάτω.)
Δεν είχα ποτέ iPhone και το να αγοράσω καινούριο το θεωρούσα ανούσιο, οπότε έψαχνα να πάρω κάποιο μεταχειρισμένο ή refurbished, πράγμα που με έβαζε σε σκέψεις κάθε φορά που έβλεπα κάποια καλή προσφορά καθώς ανησυχούσα πως μπορεί να πρόκειται για απάτη ή ότι το κινητό που θα μου 'ρθει να είναι σε χειρότερη κατάσταση από αυτή που περιγραφόταν.
Το κινητό (iPhone 12 128GB, Grade A) το παρέλαβα σε εξαιρετική κατάσταση (καμία γρατζουνία, κανένα σημάδι, κανένα χτύπημα), με υγεία μπαταρίας 100% και με το κλασικό καλώδιο φόρτισής του (USB-C σε Lightning). Καθώς πρόκειται για refurbished κινητό θεωρώ πως είναι χρήσιμο να αναφέρω και το κατάστημα από το οποίο το πήρα, αλλά η πολιτική του skroutz δεν συμφωνεί μαζί μου.
Μέχρι στιγμής είμαι αρκετά ικανοποιημένος από την αποδοτικότητα του κινητού, δεν κολλάει καθόλου, τα μηνύματα έρχονται και στέλνονται κανονικά, καθαρός ηχος στις κλήσεις και το ηχείο του είναι μια χαρά. Το καλύτερο χαρακτηριστικό του κινητού (κατά τη γνώμη μου) είναι η οθόνη του.
Σε ό,τι αφορά την μπαταρία του (επειδή όλοι έχουμε κάποιον φίλο με iPhone που τον κοροϊοδεύουμε που κουβαλάει παντού φορτιστή και power-bank) δεν είναι κάτι το αξιοσημείωτο, αλλά σίγουρα είναι καλύτερη απ' ότι περίμενα. Παρ' ότι το iPhone 12 έχει σχετικά μικρή μπατάρια (2815 mAh), μου βγάζει σχετικά άνετα (με σχεδόν συνεχή χρήση) γύρω στις 30 ώρες.
**UPDATE: 1 χρόνος και 4 μήνες**
Μικρό side-info, 1 μήνα μετά την αγορά του κινητού είχα επικοινωνήσει με το κατάστημα γιατί μέσα στον 1ο μήνα είδα μια απότομη πτώση στην υγεία της μπαταρίας από το 100% στο 93%. Μου εξήγησαν πως το 100% που φαινόταν αρχικά ήταν πλασματικό και πως οφειλόταν στο μεγάλο χρονικό διάστημα που είχε μείνει κλειστό το κινητό πριν το ανοίξω και πως η πραγματική υγεία μπαταρίας του θα φαινόταν μετά από λίγο καιρό που θα σταθεροποιούταν το νούμερο. Που έτσι και έγινε, και τελικά σταθεροποιήθηκε στο 90% ή το 89% αν δεν κάνω λάθος.
Μπαταρία: Η τωρινή υγεία της μπαταρίας είναι 84%. Επειδή κάνω συνεχή χρήση με μονίμως ενεργοποιημένο το 5G, το Bluetooth και το Airdrop η μειωμένη αποδοτικότητα της μπαταρίας είναι αισθητή. Ωστόσο αυτό οφείλεται κατά βάση στα ίδια τα χαρακτηριστικά της μπαταρίας και στην χρήση που του κάνω παρά στην μείωση της υγείας της μπαταρίας καθαυτής. Συνήθως μου βγάζει ολόκληρη ημέρα χωρίς ενδιάμεση φόρτιση, αλλά έχουν υπάρξει και φορές που λόγο της χρήσης το έχω φορτίσει και 1 φορά στο ενδιάμεσο της ημέρας.
Απόδοση: Κανένα απολύτως πρόβλημα, οριακά θα έλεγα ότι λειτουργεί το ίδιο καλά με την ημέρα που το πήρα. Το μόνο "τρωτό" σημείου που βρήκα αναφορικά με την απόδοσή του είναι όταν υπερθερμανθεί (κυρίως λόγω της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος) που τότε ναι, κολλάει, και μάλιστα σε βαθμό που δεν μπορείς να το χρησιμοποιήσεις άνετα. Ωστόσο αυτό είναι κάτι που συμβαίνει σε πολλά κινητά.
Λογισμικό: Είναι κινητό του 2020. Τις αναβαθμίσεις του λογισμικού τις κάνει κανονικά και δεν έχει κανένα θέμα με το να τις τρέξει.