Παρά πολύ καλή entry level μηχανή. Εννοείται πως για κάποιον που δεν ασχολείται με specialty μονοποικιλιακούς καφέδες και απλά θέλει την γεύση του καφέ τότε ακόμα και με το pressurized basket που έχει θα μείνει ικανοποιημένος και δεν θα καταλάβει διάφορα με απέξω. Το ακροφύσιο κάνει πολύ ωραίο αφρογαλα εάν ξέρεις την τεχνική, (ακόμα και αν έχει λιγότερη πίεση από πιο ακριβές μηχανές), λόγω του ότι σου δίνει χρόνο εάν είσαι αρχάριος να διορθώσεις λάθη. Η θερμοκρασία είναι σχετικά καλή, αν και για light roasts θα δυσκολευτείτε να μην βγει ξινό το Εσπρέσσο ( Αυτό αφορά μόνο όσους ασχολούνται με specialty coffee, οι υπόλοιποι δεν θα έχουν κανένα θέμα με θερμοκρασία).
Όσοι θέλουν να πάνε ένα βήμα παραπέρα μπορούν να πάρουν μύλο ( ένας αξιόπιστος είναι ο sage dose control αξίας 200€ ) και να παίρνουν ολόκληρα σπυριά καφέ ώστε να έχουν την καλύτερη εμπειρία φρεσκοτριμμενου καφέ που εννοείται επηρεάζει απίστευτα την γεύση. Να προσθέσω βέβαια ότι ο καλύτερος μύλος στα 200€ είναι ο DF54 αλλά δεν υπάρχει στην Ελλάδα. Όποιος είναι πρόθυμος βέβαια να το ψάξει τότε εννοείται πάρτε αυτόν, είναι καλύτερος από οποιοδήποτε άλλο μύλο κάτω από 400€. Ένας καλός μύλος βέβαια χρειάζεται και καλό καφέ οπότε θα απέφευγα καφέδες όπως lavazza και θα πήγαινα το λιγότερο σε illy εάν δεν θέλετε ψάξιμο. Οι καλύτεροι καφέδες βέβαια είναι όσοι είναι από ντόπιους coffee roasters που σου δίνουν πάντα εισαγόμενο και εντός εβδομάδας ψημένο καφέ.
Τώρα για όσους θέλουν να χαθούν στην λαγότρυπα του specialty espresso έχω να πω τα εξής:
Χρειάζεται οπωσδήποτε αλλαγή σε unpressurized κλείστρο λόγω του ότι ακόμα και unpressurized καλάθι να πάρετε δεν θα είναι συμβατό με το κλείστρο που έρχεται. Ένα κλείστρο συνήθως κοστίζει από 20€ μέχρι 40€ ευρώ. Εγώ έχω αγοράσει δύο, το ένα κομμένο και το άλλο κανονικό με τα spouts. Εννοείται έρχονται με unpressurized καλάθια, παρόλα αυτά εγώ το πήγα παραπέρα και πήρα ims precision (competition grade) καλάθι αξίας 25€.
Όσο αφορά το distribution θα έπαιρνα ένα wdt για σωστή αναδιανομή του καφέ όπως και ένα χωνί για να γίνεται πιο εύκολα η δουλειά.
Συνεχίζοντας με το tamper, ενώ κάνει καλή δουλειά αυτό που έρχεται λόγω του ότι είναι ποιοτικό, εγώ πήρα ένα με στεφάνι ώστε να με βοηθάει κάθε φορά να πατάω τον καφέ ίσια. Μπορώ να πω έκανε την μεγαλύτερη διαφορά και πλέον ο καφές βγαίνει πάντοτε ομοιόμορφα από το καλάθι και αποφεύγονται τα channels και οι δυσάρεστες γεύσεις που τα συνοδεύουν.
Τέλος μαζί με όλα αυτά και μάλιστα αναγκαίο είναι μια ζυγαριά ακριβείας 0.1g κατά προτίμηση με χρονόμετρο. Κοστίζουν από 12€ μέχρι όσο πάει η τσέπη σας.
Έχω ανεβάσει και ένα βιντεάκι που λογικά θα φαίνεται στο τέλος των φωτογραφιών του προϊόντος, όπου δείχνω ένα espresso shot, το αφρογαλα και ένα latte art.
Θεωρώ σαν entry μπορεί να γίνει απίστευτα αξιόπιστη και να βγάλεις πολύ καλά αποτελέσματα. Από το κουτί επίσης κάνει καλό καφέ αλλά μόνο για όσους δεν ψάχνουν πιο εκλεκτές γεύσεις.
Άφησε πρώτος το σχόλιό σου!