Γενικές σκέψεις:
Η συνολική παραγωγή φαίνεται εντυπωσιακή και πανέμορφη. Τα γραφικά παραπέμπουν σε κόμιξ, ενώ τα μαγνητικά κουτιά όπου στα feature film κουτιά αποσπώνται τελείως τα εξώφυλλα για να αποτελέσουν το board για την τοποθεσία και τον δολοφόνο είναι εξαιρετικό ως σύλληψη. Οι κάρτες θα μπορούσαν να είναι λίγο καλύτερης ποιότητας.
Δεν με συγκινούν οι ταινίες τρόμου, όπως αντίστοιχα και τα παιχνίδια τρόμου. Εντούτοις το συγκεκριμένο με τράβηξε από την αρχή και σε βάζει αμέσως στο κλίμα χωρίς να προλάβεις να το σκεφτείς.
Το βιβλίο κανόνων είναι προσεγμένο, εξαιρετικά δομημένο και με πολλά παραδείγματα. Μάλιστα στα σημεία αμφισημίας ή διλημμάτων έχουν έναν εξαιρετικό τριπλό κανόνα επιβίωσης και επιλογής.
Όταν διαβάζεις τους κανόνες, η πρώτη σκέψη που σου έρχεται είναι: “Καλά σιγά μην κερδίσω σε αυτόν τον χαμό με τις τόσες τοποθεσίες και με τα θύματα να αυξάνονται και να σφάζονται”. Ωστόσο είναι πολύ ισορροπημένες οι φάσεις του.
Θεωρώ πολύ σημαντικό τον τρόπο διαχείρισης του χρόνου (σε κάποιες περιπτώσεις είναι προτιμότερο να τον ξοδέψεις), αλλά και των καρτών δράσης που θα φροντίσεις να κρατήσεις είτε για την επόμενη φάση δράσης ή του δολοφόνου.
Ο τρόπος οργάνωσης των κουτιών είναι εξαιρετικός, ο τρόπος στησίματος πολύ γρήγορος. Παράλληλα και ο καθαρός χρόνος παιξίματος και ολοκλήρωσης του παιχνιδιού είναι σχετικά σύντομος (θα έλεγα ιδανικός για τέτοια εμπειρία).
Σημαντικό μειονέκτημα του παιχνιδιού είναι να μην σου δίνει τη δυνατότητα να παίξεις το παιχνίδι με το core κουτί. Θα μπορούσαν να έχουν έστω μία ηρωίδα, μια απλή τοποθεσία και ήταν τυπικό δολοφόνο για την εκμάθηση παιχνιδιού. Επίσης θα μπορούσαν να συνιστούν για αρχή το feature film Happy trails horror, μιας και δεν προσθέτει επιπλέον κανόνες.
Δεύτερο μελανό σημείο στο σχεδιασμό είναι ο τρόπος χρήσης των minions. Αποτελεί έξυπνη ιδέα αλλά η ενσωμάτωσή της έχει γίνει μάλλον βιαστικά και προβληματικά (δεν είναι τυχαίο ότι σχολιάζεται στην προτελευταία σελίδα των κανόνων και χωρίς σαφή παραδείγματα).
Τολμώ να πω ότι είναι ένα story-telling παιχνίδι τρόμου μιας και σου δημιουργεί όντως την αίσθηση ταινίας με υπόθεση που εκτυλίσσεται μπροστά σου τόσο γρήγορα που την απολαμβάνεις. Το μαγικό είναι πως συμβαίνει χωρίς ιδιαίτερο κείμενο αφήγησης!
Κλείνω με τον κλασικό τρόπο: μπορεί ένα σόλο παιχνίδι και μάλιστα τρόμου να ενταχθεί στην τάξη; Σίγουρα! Μάλιστα με μικρές τροποποιήσεις των κανόνων για να μειωθεί η διάρκεια (π.χ. λιγότερες ζωές για τον δολοφόνο ή επιπλέον ζάρι) θα βοηθήσει σημαντικά. Εξάλλου μόνο το κείμενο του rulebook ή αφήγηση της ιστορίας μετά την ολοκλήρωση του σεναρίου αποτελόυν εξαιρετικές δραστηριότητες προφορικού λόγου και κατανόησης κειμένου.
ΥΓ1. Η τιμή του κάθε πακέτου είναι πολύ καλή. Η συνολική τιμή του πακέτου (εφόσον πάρεις το all-in σε Kickstarter ή από την εταιρεία) είναι τσιμπημένη γιατί επί της ουσίας δεν έχει κάποια έκπτωση που παίρνεις τα πάντα. Θα μπορούσαν στα feature films να έχουν μέσα την φιγούρα του κακού…
ΥΓ2. Λατρεύω τα κουτιά που λειτουργούν με μαγνήτες, αλλά δεν ξέρω πως θα είναι μετά από καιρό, γιατί αρχίζουν σιγά σιγά να σκεβρώνουν και ανοίγουν από μόνα τους.
ΥΓ3. Θα ήταν ενδιαφέρον να το δούμε σε εκδοχή όπου μπορεί κάποιος να συνδυάσεις δύο τοποθεσίες και δύο ηρωίδες.
Βαθμολογία: 88/100
Αναλυτικότερα: https://gamelinguist.wordpress.com/2023/06/21/on-the-game-tip-of-tongue-71-final-girl-series-1/