Ο ιδρυτής της Amazon, φορώντας πουκάμισο με λευκό γιακά και γκρίζο τζιν, γέλασε με τον χαρακτηριστικό εκρηκτικό του τρόπο και είπε: «Ξέρω την απάντηση σ’ αυτή την ερώτηση. Η 2η μέρα είναι (έκανε μια μεγάλη παύση) στασιμότητα»*. Έπειτα από άλλη μία μεγάλη παύση συνέχισε: «Και ακολουθεί η έλλειψη επαφής με την αγορά (παύση) και μετά μια επώδυνη αγωνιώδης παρακμή (παύση) και μετά ακολουθεί ο θάνατος». Ο Μπέζος χαμογέλασε, ο κόσμος ξέσπασε σε γέλια και χειροκροτήματα καθώς αποχωρούσε από τη σκηνή. Ο ηγέτης τους είχε διατυπώσει καθαρά αυτό που οι εργαζόμενοι ήξεραν ενστικτωδώς: ότι η Amazon μπορεί να είναι μια γιγάντια τεχνολογική εταιρεία, αλλά είναι ένα πολύ διαφορετικό είδος εταιρείας, ένα μέρος όπου όλοι αναμένεται να λειτουργούν με ένταση και ορμή, και η επανάπαυση απαγορεύεται αυστηρά.
Το 2018, η Amazon είχε κεφαλαιοποίηση 1 τρισεκατομμύριο δολάρια, μεγαλύτερη από κάθε άλλη εταιρεία στον κόσμο, αλλά παρά την τεράστια επιτυχία του ως τώρα, ο Μπέζος όντως διοικεί την εταιρεία του σαν να είναι μια μικρή επιχείρηση που απειλείται καθημερινά η ίδια η ύπαρξή της. Σε μιαν άλλη συνάντηση με όλους τους εργαζόμενους τον Νοέμβριο του 2018, απαντώντας στην ερώτηση ενός εργαζόμενου σχετικά με μεγάλες εταιρείες όπως η Sears που χρεοκοπούν, ο Μπέζος σοκάρισε το ακροατήριο λέγοντας: «Η Amazon δεν είναι πολύ μεγάλη για να χρεοκοπήσει. Πραγματικά, προβλέπω ότι μια μέρα η Amazon θα χρεοκοπήσει. Αν κοιτάξεις τις μεγάλες εταιρείες, θα δεις ότι η διάρκεια ζωής τους συνήθως είναι λίγο πάνω από τα τριάντα χρόνια, όχι λίγο πάνω από τα εκατό». Όταν έκανε αυτό το σχόλιο, η Amazon ήταν είκοσι τεσσάρων χρονών.
Γιατί να μιλά ο Μπέζος στους υπαλλήλους του για το τέλος της Amazon; Ίσως δεν ήθελε να «γρουσουζέψει» την καλή πορεία και την καλοτυχία της εταιρείας μιλώντας αυτάρεσκα, σαν να ήταν άτρωτος. Ίσως ανησυχούσε ότι κάποιος τεράστιος ανταγωνιστής όπως η Walmart ή η Alibaba θα έβρισκε τη μαγική φόρμουλα της Amazon και θα τους αιφνιδίαζε. Υπάρχει κάποια αλήθεια και στα δύο ενδεχόμενα, αλλά κατά βάθος εκείνο που φοβάται περισσότερο ο Μπέζος είναι ότι η Amazon θα υποκύψει στη λεγόμενη νόσο των μεγάλων εταιρειών, όπου οι εργαζόμενοι εστιάζουν ο ένας στον άλλο αντί να εστιάζουν στους πελάτες, όπου η πλοήγηση μέσα σε μια πολύπλοκη γραφειοκρατία γίνεται πιο σημαντική από την επίλυση προβλημάτων.