Αγορά από εξωτερικό, κατάσταση "open box", δλδ του κουτιού. Μετά από registration στο myolympus έχει εγγύηση μέχρι 5/2023.
Τον χρησιμοποιώ με Panasonic Lumix GX9. Προτιμήθηκε από τον αντίστοιχο Panasonic καθαρά λόγω τιμής και μετά από εξαντλητικό διάβασμα κάθε review.
O φακός είναι "μινιατούρα" σε σχέση με έναν 28-300mm FF. Απίστευτα ελαφρύς, σαν να μην υπάρχει φακός στο σώμα. Αυτό είναι μεγάλο πλεονέκτημα αφού δεν σκέφτεσαι καν να τον έχεις μόνιμα στην κάμερα για μια βόλτα ή εκδρομή. Χωράει άνετα σε τσέπη γιλέκου ή μπουφάν, το lens hood εφαρμόζει καλά αλλά ΔΕΝ κουμπώνει, οπότε προσοχή. Το μικρό βάρος το οφείλει στην πλήρως πλαστική κατασκευή. Όλα είναι πλαστικά ακόμα και η μοντούρα. Τα δαχτυλίδια zoom κ MF είναι ικανοποιητικά "σφιχτά", δεν απογοητεύουν. To MF by wire επίσης καλό και ενεργοποιεί την μεγέθυνση στο EVF, οπότε σε συνδυασμό κ με peaking εστιάζεις με απόλυτη ακρίβεια. Το AF είναι σχεδόν αστραπιαίο! Ακόμα με AF.C. k tracking δεν είχα θέμα να φωτογραφίσω σχετικά με ευκολία πουλιά εν πτήση, με εντυπωσιακά αποτελέσματα, δεδομένου ότι κάμερα και φακός δεν μιλούν την ίδια ακριβώς γλώσσα AF, λόγω διαφορετικής τεχνολογίας συστημάτων AF στις δύο εταιρείες και σίγουρα δεν είναι φτιαγμένα για τέτοιο σκοπό.
Ο φακός είναι εξαιρετικός και για pseudomacro, έχει ωραίο bokeh και μπορείτε σχετικά εύκολα να βγάλετε εντυπωσιακές φωτογραφίες, αντικειμένων, λουλουδιών αλλά και εντόμων αφού σας δίνει 90εκ ελάχιστη απόσταση από αυτά οπότε δεν ενοχλούνται.
Οξύτητα, χμμ, εδώ τα αποτελέσματα είναι απίστευτα καλά, δεν το περίμενα. Στα 150mm άνετα βλέπεις λεπτομέρειες εφόσον έχεις αρκετό φως και ανάλογη ταχύτητα. Δεν χρειάζεται να φύγεις από το f/5.6 και θα δεις μικρές βελτιώσεις και μέχρι f/8.0. Δεν είδα diffraction πουθενά. Aπουσία CA κ purple fringing, εντυπωσιακό για το κόστος του φακού.
Ο φακός είναι απολύτως αθόρυβος και ταχύτατος για βίντεο, συνεργάζεται σε όλα με την GX9.
Προτείνεται ανεπιφύλακτα για όποιον θέλει έναν οικονομικό tele-zoom, πανάλαφρο, μικρό/βολικό, που βγάζει εξαιρετικές φωτογραφίες. Δεν υπάρχουν μειονεκτήματα ή δεν μπόρεσα να τα βρω.
--- ενημέρωση 22.07.22 ---
Ο φακός παρουσίασε πρόβλημα με AF. Στάλθηκε στο επίσημο service της OM Digital Solutions στην Ελλάδα, Zegetron S.A., προωθήθηκε ταχύτατα στην Πορτογαλία όπου έγινε επισκευή και επέστρεψε σε λιγότερο από 30 ημέρες σαν καινούργιος και πεντακάθαρος εξωτερικά και εσωτερικά(είχε ελάχιστη σκόνη κάτω από το "front element" όταν έφυγε).
Επομένως υπάρχει και support από την ΟΜ.