Πρώην κάτοχος Samsung S7. Έπειτα από μια εξαντλητική έρευνα αγοράς "midrange" κινητού κατέληξα στο παρόν κινητό στα 399Ε. Ήμουν ανάμεσα σε αυτό, OP7t Και OP Nord, Xiaomi note 10 και λίγο λιγότερο σε samsung s10lite αλλά ήθελα να φύγω απο την Samsung. Το κινητό είναι καταπληκτικό και καλύτερο απ'οτι περίμενα. Από τα πιο VFM κινητά της χρονιάς!
**ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ**
Ταχύτητα
Οθόνη
Ηχείο
Κάμερα
Μπαταρία
Συνδεσιμότητα
Design
Ποιότητα κατασκευής
Υδρόψυξη
3.5mm Headphone Jack
**ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ**
No wireless charging
Είναι watersplash και όχι waterproof resistant (IP53 rating)
Δεν έχει στερεοφωικά ηχεία, μόνο ένα ηχείο στον πάτο
Δεν δέχεται επέκταση κάρτας μνήμης
Δεν έχει 90Hz ανανέωσης οθόνης
Ο κύριος λόγος αγοράς για μένα ήταν η οθόνη. Notchless, AMOLED οθόνη, 180Hz sampling rating αφής (για παιχνίδια), HDR10+, 500nits φωτεινότητα η οθόνη είναι αρκετά ευδιάκρητη και σε ηλιοφάνεια.Προσωπικά δε τραβάω πολλές selfie οπότε η pop-up κάμερα ήταν διαμάντι για μένα. Μπορείτε να δείτε βίντεο στο youtube απο jerryrigeverything για την αντοχή της. Πραγματικά απίστευτη εμπειρία εν κατακλείδι.
Φορώντας τον επεξεργαστή Snapdragon 865, τον πιο γρήγορο της αγοράς που κυκλοφορεί (είναι το φτηνότερο κινητό με τον επεξεργαστή αυτόν) και 6GB RAM, με μνήμη UFS 3.0 το κινητό ΔΕΝ ΚΟΛΛΑΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ.Με Flagship level ταχύτητες, το κινητό αυτό δε θα παλιώσει γρήγορα στο χρόνο.
Το ηχείο αρκετά ικανοποιητικό με δυνατό και καθαρό ήχο, όπως επίσης και το ηχείο κλήσεων. Δεν έχει stereo ήχο, αλλά σε αυτά τα λεφτά πρέπει να γίνονται και κάποιοι συμβιβασμοί.
Η μπαταρία εξαίσια, 4700Mah βγάζουν άνετα μια μέρα βαριάς χρήσης και με ταχυφόρτιση 30W (περιλαμβάνεται στη συσκευασία) το κινητό φορτίζει 0% - 60% σε 30min και 100% σε μία ώρα και κάτι.
Κάμερα : το μόνο κομμάτι που με έβαζε σε ενδοιασμούς. Παρ'όλα αυτά έχω μείνει πολύ ευχαριστημένος. Με 4 κάμερες με αισθητήρα στον κύριο φακό τον Sony IMX 686 το κινητό βγάζει πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα. O Wide είναι αρκετά καλός στην διάρκεια της ημέρας (δεν υποστηρίζει Night Mode) και με έναν από τους καλύτερους Macro φακούς της αγοράς! Ο τέταρτος φακός είναι Depth Sensor, δηλαδή για πορτραίτα, καλό edge detection αλλά παρατηρώ ότι κάνει overexpose σε φωτεινά σημεία. Τις αδυναμίες του λογισμικού της Xiaomi τις λύνει ένα GCAM. Δοκίμασα πολλές διάσημες εκδόσεις και κατέληξα στην έκδοση του Urnyx05, 7.3 V2.2 (μπορεί κάποιος να το βρει στη σελίδα των xda-developers) η οποία δούλευε άψογα σε μένα χωρίς σχεδόν καθόλου bugs. Συγκριτικά με την Stock κάμερα του κινητού προσωπικά υπερτερούσε κυρίως στο night mode, portrait mode και στο HDR σε συνθήκες δύσκολου φωτισμού (κόντρα ήλιος, σκιές κλπ) Έχει και την απίστευτη δυνατότητα αστροφωτογραφίας αλλά σε κάποιες άλλες συνθήκες η stock κάμερα είναι καλύτερη, αυτό πρέπει να το βρει κάποιος με δοκιμές και συγκρίσεις για διάφορες συνθήκες. Για εγκατάση Gcam υπάρχουν επίσης πολλά tutorials όπως και στο site τους.
Software : μου άρεσε πολύ το update MIUI 12 πολύ καλό το notification centre (θυμίζει IOS), οι δυνατότητες που σου δίνει είναι πάρα πολλες που θέλουν χρόνο να τις μάθεις, ,αυτό βέβαια για πολλούς μπορεί να είναι αρνητικό μιας και το κινητό χάνει την απλότητα του. Ευτυχώς ο Poco Launcher θυμίζει πολύ Stock Android. Επίσης το κινητό έρχεται με πολλές προεγκατεστημένες εφαρμογές (Bloatware), όμως με μια αναζήτηση κάποιος μπορεί να ψάξει πως να κάνει το MIUI Debloat και να βγάλει και τις διαφημίσεις του MIUI (δε το δοκίμασα ακόμα, δε βρήκα να με ενοχλούν).
To Design είναι πολύ καλό, δίνει την εντύπωση Premium κινητού. Φτιαγμένο από αλουμίνιο και γυαλί στο πίσω μέρος.Επίσης μου αρέσει πολύ το κυκλικό design των καμερών, έχει μικρό bump δηλαδή προεξέχει ελαφρώς και με την θήκη που περιλαμβάνεται στο κουτί, η πλάτη του κινητού γίνεται επίπεδη. Να αναφέρω επίσης πως η θήκη είναι πολύ σκληρή και ποιοτική και προστατεύει επίσης και την μπροστινή οθόνη σε περίπτωση πτώσης. Λίγο βαρύ σαν κινητό, αλλά πολύ στιβαρή κατασκευή. Επίσης δυσκολεύτηκα να το συνηθίσω στο κράτημα ερχόμενος από το Galaxy S7.
Για εξτραδάκια φυσικά έχει το Headphone Jack - υποδοχή ακουστικών (αλλάζουμε το Region σε US εάν θέλουμε μεγαλύτερη ενταση, η Ευρώπη έχει κόφτη στα 85db), in-display fingerprint +faceunlock, μία από τις καλύτερες παθητικές ψύξεις σε κινητό που παρά τη βαριά χρήση που του κάνω τώρα το καλοκαίρι, δεν ένιωσα να ζεσταίνεται σημαντικά. Επίσης το κινητηράκι δόνησης που έχει για απτική ανάδραση είναι εξίσου πολύ καλό και το εκτίμησα πολύ κατά την καθημερινή μου χρήση.
Για τα αρνητικά που ανέφερα δεν έχω να αναλύσω κάτι μιας και είναι ξεκάθαρα και σε αυτά τα λεφτά δε γίνεται να τα έχουμε και όλα, το μόνο που με στεναχώρησε προσωπικά είναι ότι δεν έχει επέκταση microSD. Κατά τα άλλα δίνω 5 αστέρια στο κινητό καθώς το θεωρώ το καλύτερο all arounder σε αυτή την κατηγορία. Δυστυχώς αυτή τη στιγμή, η αγορά κινητού είναι περίπλοκη για τον ενθουσιώδη χρήστη και κάθε συσκευή κάνει τους δικούς της συμβιβασμούς. Για παράδειγμα, κάποιος που κοιτάει κυρίως την κάμερα θα πρέπει να προβεί σε αγορά Xiaomi Note 10, pixel 4a ή Iphone SΕ. Εγώ προτίμησα την καλύτερη οθόνη, μπαταρία και ταχύτητα. Το OP Nord είναι εξίσου δυνατό και με το καλύτερο λογισμικό Android. Το καθένα υπερτερεί σε σημεία και χάνει αλλού. Δυστυχώς δεν υπάρχει ξεκάθαρη επιλογή αγοράς κινητού αυτή τη στιγμή σε αυτά τα λεφτά και ο κάθε χρήστης πρέπει να διαλέξει ανάλογα με τις ανάγκες που έχει.
EDIT 7/9/2020 : Παρατήρησα πως για κάποιο λόγο, όταν έχω το φωτισμό χαμηλότερα από 30% παρατηρώ μία πράσινη απόχρωση (green tint) στα μαύρα χρώματα στο 1/3 πάνω μέρος της οθόνης. Δε ξέρω γιατί και δε βρήκα κάπου τον λόγο για το παρόν κινητό (το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπιζουν και κάποιες άλλες OLED συσκευές όπως s20 και OP8 Pro και ίσως ευθύνεται το software). Εάν λυθεί θα επανέλθω.
EDIT 18/9/2020 : Βάζοντας το anti-flicker mode στο off είδα να μειώνεται πολύ το πρόβλημα παραπάνω με την πράσινη απόχρωση, ίσως ήταν ελαττωματικό το μοντέλο μου στην τελική.
ΚΑΜΕΡΑ : επειδή ΠΟΛΛΟΙ ρωτάνε για την κάμερα, είπα να γράψω λίγες περισσότερες λεπτομέριες
***ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ***
-STOCK ΚΑΜΕΡΑ : κύριος φακός ~> το HDR του είναι πολύ καλό και πραγματικά δεν κάνει overexpose ακόμα και τα πιο φωτεινά σημεία που μπορεί να υπάρχουν σε έναν σκοτεινό χώρο, πχ. σε ένα δωμάτιο εστιάζοντας σε ένα σκοτεινό σημείο θα φαίνεται και το έξω από το παράθυρο και όχι μια λαμπερή λάμψη. Οι φωτογραφίες είναι πολύ καλές και ευδιάκριτες τόσο στην ημέρα όσο και το βράδυ. το κινητό χρησιμοποιεί την τεχνολογία pixel binding όπου κάνει τα 4 pixel σε 1 ας πούμε χοντρικά, καλύτερο για συνθήκες χαμηλού φωτισμού και αποδίδει φωτογραφίες στα 16MP ( και όχι 64 όπως διαφημίζεται). Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα να τραβήξει κάποιος 64 αλλά αυτό θα ήταν για ελάχιστα καλύτερη λεπτομέρεια σε ζουμ ή εάν θέλει να κάνει μεγάλη εκτύπωση. Το portait mode πολύ καλό, λίγο overexpose στα φωτεινά σημεία αλλα γενικά κάνει καλό edge detection και μπορείς πέρα από πρόσωπα να βγάλεις πορταίτα και αντικείμενα! Το nightmode είναι ταχύτατο (snapdragon 865 επεξεργαστή φοράει) αλλα δε θα κάνει τις τρελές διαφορές. Ο ultra wide επίσης πολύ καλός την ημέρα (φυσικά κατώτερος του κύριου φακού σε δυνατότητες) στα 13MP αλλά γενικά χάνει αρκετά το βράδυ και να επισημάνω πως ΔΕΝ ΕΧΕΙ nightmode. Macro έχω ξαναμιλήσει, είναι στα 5MP (και όχι ο άχρηστος στα 2MP που έχουν τα περισσότερα κινητά) και είναι από τους καλύτερους στην αγορά. Στο ProMode δίνεται η δυνατότητα για να τραβήξει κάποιος και RAW φωτογραφίες με όλους τους φακούς, καθώς και exposure verification για σωστες λήψεις . ISO settings : 50 - 6400,shutter : 1/4000 - 30 sec.
-GCAM (Version Urnyx05, 7.3 V2.2) : έχω αναφέρει τα εξής: δίνει nightmode σε όλους τους φακούς μέχρι και στην σέλφι που απουσιάζει στην stock κάμερα και πραγματικά αν και κάνει τον διπλάσιο χρόνο επεξεργασίες για να βγάλει την φωτο, έχει πολύ μεγάλη διαφορά! Επίσης η εφαμοργή δίνει την δυνατότητα στο χρήστη να ρυθμίσει την κάμερα (contrast,saturation Κλπ) στο Libpatcher για να την ρυθμίσει στα μέτρα του (είναι για πιο advanced χρήστες), κατεβάζουμε έτοιμα configs από τον developer για να τα αποφυγουμε αυτά. Με τo HDR+ Enhanced έχει τρομερά αποτελέσματα για HDR φωτογραφίες, καλύτερα από την stock κάμερα κατ'εμέ. Οι φωτογραφίες γενικά τείνουν να είναι με λιγότερο θόρυβο. Το πορτραίτο επίσης εξαιρετικό, αλλά μόνο για πρόσωπα αν και πολλές φορές το χάνει στο edge detection. Το μέγεθος των φωτογραφιών γενικά είναι περίπου το μισό ακόμα και στις RAW σε σχέση με την stock (~15mb < ~30mb RAW πανομιότυπες φωτο). Στη σέλφι είναι θέμα γούστου, σε σχέση με την στοκ έχει μεγαλύτερη λεπτομέρεια αλλα δε πετυχαίνει τόσο καλά τα χρώματα. Γενικά το κινητό έχει καλή selfie.
***ΒΙΝΤΕΟ***
-STOCK- : κύριος φακός 720p/30fps, 1080p/30+60fps, 4K/30+60fps, 8K/24+30fps είναι οι δυνατότητες που δίνει.
Το EIS (electronic image stabilization) είναι πολύ καλό αλλά δεν υπάρχει στα 1080p/60fps, 4K/60fps, 8K/24+30fps. Έχει τη δυνατότητα supersteady στα 1080P/30fps που είναι παρα πολύ σταθερό!
Ο ultra wide τραβάει μέχρι 1080p/60fps, 4K/30fps ενώ ο Macro φακός μέχρι 1080p/30fps. . Ισχύουν τα ίδια για το EIS.
Υπάρχει το 'track moving object' στα 1080p/30fps. Το EIS ΑΠΑΙΤΕΙ update γιατί κάνει μικροκολλήματα στο βίντεο.
Στο ProMode μπορούν να χρησιμοποιηθούν όλες οι παραπάνω λειτουργίες, δίνεται επίσης η δυνατότητα LOG βίντεο στα 4K/30fps όπως επίσης και Histogram και exposure verification.
Γενικά το βίντεο είναι πολύ ικανό και έχω μείνει πολύ ευχαριστημένος βλέποντας την ανάλυση στο λάπτοπ μου, όπως και o ultrawide. Ο μεγάλος αισθητήρας του κινητού προσδίδει ένα ωραίο natural bokeh και γενικά είναι πολύ καλός την ημέρα αλλά και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού σε σχέση με τον ανταγωνισμό (ο ultra wide πάλι όχι τόσο).
Υπάρχουν κιαλλες πρόσθετες λειτουργίες αλλά είπα να αναφέρω τις σημαντικότερες.
-GCAM : γενικά δε παρατήρησα τρελές διαφορές όσο αφορά την ποιότητα του βίντεο. Αυτό όμως που μπορεί να προσφέρει η GCAM είναι EIS στα 60fps σε 1080p και 4K και στον W και UW φακό όπως και 100mbps bitrate και δε κολλαει όπως την Stock.