Είμαι αρκετα ικανοποιημένος. Κανει καλό και νόστιμο ψωμί στα 2 προγράμματα που χρησιμοποίησα (γαλλικού τύπου και ολικής άλεσης), καμία σχέση με τον "αφρό" των σουπερ-μαρκετ και αρκετών φούρνων. Αν ψαχτείς βέβαια και λίγο παραπανω και μάθεις και μερικούς βασικούς κανόνες αρτοποιίας, το αποτέλεσμα θα "απογειωθεί" . Π.χ. "ο κανονας του βέλτιστου 60", οτι δηλαδη, το ιδανικο αθροισμα της θερμοκρασίας περιβαλλοντος + θερμοκρασια αλευριου + θερμοκρασια νερού να ειναι περιπου 60, δηλαδη το καλοκαιρι οχι μονο δεν πρεπει να βάλουμε χλιαρό νερό, αλλά νερό από το ψυγείο, γιατι αλλιώς η θερμοκρασια της ζυμης θα ξεπεράσει κατα πολύ την περιοχή μεταξύ 24-27 βαθμών κελσίου (που θεωρειται η βέλτιστη για την σωστή αναπτυξη και ωριμανση της γλουτενης του αλευριού, που θα δωσει αυτη την υπέροχη "ψωμίσια" γεύση) και θα υπάρξει υπερδραστηριότητα της μαγιάς, η γλουτένη του ψωμιου δεν θα προλαβει να αναπτυχθεί σωστά, η ζύμη θα φουσκωσει γρηγορα και πολύ αλλά κατόπιν θα "κάτσει" και η γευση του θα αλλοιωθεί (γλυκόξινο της μαγιάς). Ή λ.χ. οτι η βέλτιστη αναλογία υγρών (νερο+ γαλα + λαδι ) για το λευκό μαλακό αλεύρι είναι περιπου στο 60%, ενώ αν το αλεύρι ειναι μείγμα μαλακού, σκληρού και ολικής, τότε για την ποσότητα του σκληρου αλευριού πρέπει να υπολογίσεις +5% νερό (σε σχεση με αυτό που θα αντιστοιχούσε στην συγκεκριμενη ποσοτητα αλευριού αν ηταν λευκό), και για την ποσοτητα αλευριού ολικης +10% νερό. Θα πρεπει επισης να κατανοήσεις οτι καποια υλικά παίζουν σημαντικό ρόλο όχι μονο στη γεύση αλλά και στη διαδικασία της ζύμωσης της γλουτένης (π.χ. το αλάτι "φρενάρει" την δράση της μαγιάς, ενώ η ζαχαρη την "γκαζώνει" στην αρχή της διαδικασίας, το λάδι κανει την ψιχα πιο μαλακή καθυστερεί όμως την ωρίμανση της γλουτενης συνεπως θέλει μέτρο κλπ κλπ,. Έτσι λοιπόν, οταν αλλάζουμε δοσολογία σε καποιο απ' αυτα τα υλικά πρέπει να ψάξουμε αν πρεπει να αλλάξουμε και κατι άλλο, αν δηλαδη πρεπει να αυξήσουμε/ελαττώσουμε την ποσότητα νερού ή μαγιάς ή να τροποποιήσουμε την αναλογια του μείγματος αλεύρων κλπ. . Καλό ειναι να μην κανουμε όλες τις αλλαγές ταυτοχρόνως, αλλα μία-μια κάθε φορά, βλέπουμε αποτέλεσμα, και αναθεωρούμε ή βελτιώνουμε και προχωράμε μεχρι να φτάσουμε στο ψωμι που θα μας καλύπτει πλήρως. Και δυο αρνητικές παρατηρήσεις: α) To φυλλάδιο συνταγών που έρχεται μέσα στην συσκευασία, σε σχεση με αυτο που μπορείς να κατεβάσεις από το ιντερνετ για τον συγκεκριμένο αρτοπαρασκευαστη (από το επίσημο site της Tefal) έχουν σημαντικές διαφορές, σε αρκετές συνταγές, στη δοσολογία των υλικων. Διαπίστωσα οτι το "λανθασμένο" είναι αυτό που υπάρχει στη συσκευασία (υπηρχαν καταφανέστατα λάθη) ενώ αυτο που υπαρχει στο internet είναι προφανώς το "διορθωμένο", και β) η συσκευή δεν διαθέτει μια σημαντική δυνατοτητα που έχουν αρκετοί άλλοι αρτοπαρασκευαστές: λιγο πριν το τελος του σταδίου του ζυμώματος υπάρχει μια ηχητική προειδοποίηση αν θέλεις να προσθέσεις κάποια έξτρα υλικα (π χ. ελιές, καρύδια, σταφίδες κλπ) και μετα απο αυτο, ο ζυμωτήρας κανει για 2-3 λεπτά ενα πολυ ήπιο ζύμωμα, ίσα για να ανακατευτούν με την ζυμη χωρίς να τα διαλύσει . Ο συγκεκριμένος αρτοπαρασκευαστης ομως δυστυχώς δεν δινει αυτη την δυνατοτητα. Δεν μπορεις λ.χ. να προσθέσεις τις ελιές από την αρχη του ζυμωματος, γιατι θα γίνουν πολτός, οπότε αναγκαστικά πρέπει να περιμένεις και να εχεις το νου σου, ώστε 3-4 λεπτα πριν τελειώσει το ζυμωμα (που λ.χ. στο προγραμμα για ψωμί ολικής διαρκει 25 λεπτα) να ρίξεις τα πρόσθετα υλικά μεσα στον κάδο, όμως ο ζυμωτήρας δεν ελαττώνει στροφές κι ετσι θα υπάρξει και πάλι καποιος τεμαχισμός/σύνθλιψη αυτών των πρόσθετων υλικών (μικρότερος φυσικά). Γι' αυτόν το λόγο αφαίρεσα το ένα αστέρι από την βαθμολογία, το θεωρώ σημαντική και αδικαιολόγητη παράλειψη. Τέλος, να έχετε υπόψη σας οτι το παρασκευαζόμενο ψωμί, επειδη είναι ενα σωστά παρασκευασμένο ψωμί (κι οχι τίγκα στα πρόσθετα και τα "διογκωτικά") έχει αρκετα μικρότερο όγκο, σε σχέση με το βάρος του, συγκρινόμενο με τα έτοιμα "αφρό-ψωμα" των σούπερ-μαρκετ. Είναι δηλαδή "σφιχτό" ψωμί... όχι σκληρό, "σφιχτό", όπως τα χειροποίητα ψωμιά που έφτιαχναν τα παλιά τα χρόνια στα χωριά. 1 φέτα αυτού του ψωμιού αντιστοιχεί σε περιπου 2-2,5 φετες ψωμιου σουπερ-μαρκετ. Θα σας παραξενέψει ίσως λιγο στην αρχή αυτό, αλλα δεν ειναι μειονέκτημα, αντιθέτως είναι δείγμα της υψηλής του ποιότητας. Προσέξτε απλως την ποσοτητα που θα τρώτε, αν τρώγατε 2-3 φετες αφρόψωμο, εδω δεν πρεπει να υπερβείτε την μία!
Άφησε πρώτος το σχόλιό σου!