Για αρχή θα βάλω 3 αστέρια και θα εξηγήσω τον λόγο:
1) Είναι soundbar μοντέλο 2019 της σειράς Q που κατά το site της Samsung λέει:
Elevate your QLED experience with Dolby Atmos and DTS:X sound via Samsung Acoustic Beam technology. Don’t just watch, but also hear and feel the drama unfold through three-dimensional sound from speakers that fire from in front and above. Optimized for Samsung QLED TVs.
Αλλά αυτό είναι ένα τεράστιο ψέμα αφού καμία QLED μοντέλο 2019 δεν υποστηρίζει Dolby Atmos. Πρέπει να αγοράσεις εξωτερικό player 300-400€ για να ακούσεις Atmos.
Οπότε ποιος ο λόγος να αγοράσεις την Q70R που κάνει 450€ ενώ με 300κάτι ευρώ έχεις την Q60R, την ίδια δηλαδή χωρίς το Atmos? Να ακούσεις Atmos δεν μπορείς. Εκτός βέβαια αν έχεις τηλεόραση Sony ή LG.
Οι soundbar της σειράς Q έχουν ήδη πάρει update που μετατρέχουν το απλό ARC σε eARC ώστε να παίξουν Atmos με τηλεοράσεις. Υπάρχει και μια φήμη ότι θα βγάλει firmware update στις QLED TV 2019 η Samsung να μετατρέψει και εκεί το ARC σε eARC το οποίο θα υποστηρίξει το Atmos. Τότε θα συνεργάζονται μεταξύ τους σωστά. Προς το παρόν το Atmos γίνεται downgrade σε Dolby Digital+. Μέχρι τότε 3 αστέρια. Αν αλλάξει κάτι θα ενημερώσω και θα ανεβάσω αστέρι!
2) Θεωρώ τα 450 που στοιχίζει τώρα είναι λίγο τσιμπημένα με τη λογική ότι στα αυτιά ενό απλού ανθρώπου βγάζουν τον ίδιο ήχο με άλλες ηχόμπαρες των 250€. Συγκεκριμένα εγώ με την προηγούμενη Sony ηχόμπαρα μου που πήρα 150€ από 300€ δεν είπα αμαν και wow τρελή διαφορά. Η διαφορά ήταν αισθητή σίγουρα στην ένταση αλλά το δικό μου σαλόνι των 20-25τμ δεν μπορεί να αντέξει ούτε τη μία ούτε την άλλη σαν ένταση. Αν έχετε σαλόνι γήπεδο τότε ναι, αυτή εδώ βαράει πολύ.
3) Θεωρώ ότι το woofer του δεν έχει το τρελό μπάσο να τρίζει το πάτωμα. Συγκρίνω με τη προηγούμενη μου Sony που πήρα στο 1/3 της τιμής και εκείνη έτριζε το σπίτι από το μπάσο. Και τα δοκιμάζω και τα 2 με το μπάσο στο τέρμα.
4) Η προηγούμενη μου ηχόμπαρα είχε διάφορα Presets πχ MOVIE, MUSIC, CLEAR, STANDARD κλπ. Εδώ έχουμε μόνο Standard, Surround και Adaptive. Οταν παίζεις ταινία σε Netflix με Atmos το γυρίζει σε Standard και δεν αλλάζει.
Για μένα αξίζει να επενδύσετε στην σειρά Q κυρίως αν βλέπετε ταινίες. Για καθαρό ήχο μουσική κλπ θα πρότεινα να πάτε σε κάτι άλλο πιο φθηνό είτε πάλι Samsung είτε Sony ή JBL. Αν μπορούσα να γυρίσω το χρόνο πίσω θα έπερνα την Q60R που είναι και 5.1 (η q70R είναι 3.1) και θα γλίτωνα και 200 ευρώ. Από την άλλη αν κάποιος είναι τρελά σινεφιλ και βλέπει ταινίες Blu Ray με Atmos κλπ τότε ας δεί την 80R που είναι Atmos με 5.1 κανάλια. Η Q70 θεωρώ είναι πολύ μέση λύση χωρίς νόημα.
UPDATE 1:
Ήμουν λίγο άδικος με το θέμα του ήχου, του woofer και τα μπάσα. Όσο αφορά τα μπάσα και το woofer υπάρχει μία διαφορά με το προηγούμενο Sony μου. Ο ήχος από το Sony έβγαινε από μπροστά οπότε η θέση που είχα επιλέξει για να το βάλω επέτρεπε την διάχυση του ήχου σε όλο το δωμάτιο. Το Samsung έχει την έξοδο του ήχου δεξιά με αποτέλεσμα ο ήχος να χτυπάει πάνω στον καναπέ. Η λύση βρέθηκε όταν άλλαξε θέση το woofer και πλέον το μπάσο διαχέεται πιο σωστά. Επίσης έχω τον ήχο μόνιμα στο Adaptive mode και τώρα ο ήχος είναι γεμάτος και ποιοτικός. Δεν θα ακούσεις το τρελό super bass που θα ακούσεις σε άλλα ηχοσυστήματα γιατί απλά δεν ακολουθεί αυτή τη μόδα των super bass που τρίζουν τα πατώματα. Είναι περισσότερο αρμονικός και balanced ο ήχος με το μπάσο όσο πρέπει.
Οπότε αναβάθμιση από 3 σε 4 αστεράκια και το 5ο θα το πάρει μόλις η QLED υποστηρίξει επίσημα Atmos μέσω firmware update.
UPDATE 2:
Ήταν άδικο να ρίχνω την ηχόμπαρα αστεράκια για πρόβλημα της τηλεόρασης. Έριξα την τηλεόραση (QLED Q80R) από 5 σε 3 αστέρια και ανεβάζω ξανά την soundbar στα 5, γιατί από μόνη της είναι μια χαρά και παίζει άψογα σε άλλες τηλεοράσεις εκτός Samsung. Τελική συμβουλή: μην την αγοράσετε αν έχετε τηλεόραση Samsung 2019 η παλαιότερο μοντέλο. Αλλιώς θα ακούσετε Atmos μόνο στο Netflix και πουθενά αλλού ακόμα και αν συνδέσετε άλλη εξωτερική συσκευή πχ blu-ray player.