Ας μιλησουμε λοιπον για τα ακουστικα που τους τελευταιους μηνες εχουν εκθειαστει απο ολους τους reviewers στον χωρο του ηχου αλλα και του gaming...
ΜΕ ΔΥΟ ΛΕΞΕΙΣ: Αν ψαχνετε ενα καλο ζευγαρι ακουστικων για γενικη χρηση (μουσικη, ταινιες, gaming) και δεν εχετε εξειδικευμενες απαιτησεις σε κατι συγκεκριμενο - και επισης δεν θελετε να κανετε διατριβη 20 μερες διαβαζοντας για ηχο και ακουστικα - τα MH752/751 ειναι οτι καλυτερο μπορειτε να αγορασετε. Ειναι καλυτερα απο οποιοδηποτε gaming ακουστικο κυκλοφορει (cloud, kraken, cal κλπ), καλυτερα απο οποιοδηποτε γενικης χρησης ακουστικο κατω των 80 ευρω και σαν συνολο συμπεριφορας καλυτερα απο το 75% των ακουστικων στην κλαση των 100-150 ευρω. Ειναι απο τα λιγα ακουστικα που θα τα βγαλετε απο τη συσκευασια θα τα συνδεσετε και θα ειστε ετοιμοι να απολαυσετε για 10 ωρες σερι ηχο. Χωρις να ψαχνετε για πιο ανετα earpads/headbands/καλωδια/βυσματα/ενισχυτες κλπ. Ειναι μια πολυ τιμια, κομπλε λυση, ετοιμη να δωσει στον ασχετο απο ηχο οτι θα επαιρνε σχεδον κι αν εδινε διπλασια χρηματα μετα απο πολλες μερες ψαξιματος και δοκιμων!
ΠΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
VALUE
Πως στεκονται αναμεσα στις αλλες επιλογες της αγορας? Μακραν καλυτερα απο τα ακουστικα των 30 ευρω. Παιζουν στην κλαση των ακριβων (70-150 ευρω) ακουστικων για μουσικοφιλους. Φυσικα, υπαρχουν και καλυτερα απο αυτα, αλλα πρεπει να δωσεις 200 ευρω (+ αλλα 100 τουλαχιστον για ενισχυτη) και να εχεις διαβασει παρα πολλα πραγματα για να καταλαβεις τι μειον εχει το καθενα και τι πρεπει να αγορασεις. Με λιγα λογια παιζουν στην κατηγορια των M40X/M50X με το καθενα να εχει τα προτερηματα του. Τα ΑΤΗ εχουν λιγο καλυτερο imaging και ποιο κοφτο μπασο, αλλα τι να το κανεις οταν πρεπει να δωσεις αλλα 30-50 ευρω για μαξιλαρακια (τα οποια θα χαλασουν τελικα το κοφτο μπασο και τη λεπτομερεια). Αν παλι εχετε 250 ευρω για ακουστικα, ξεχαστε τα MH752 και πηγαινετε απευθειας σε Sennheiser HD58XX απο το massdrop.com με εισαγωγη απο Αμερικη και αναμονη πολλων ημερων. Αν παλι ειστε επιδοξος ninja (fortnite/apex fanatic) και θελετε απειρο soundstage επιλεξτε DT990 + ενισχυτη. Λυσεις τυπου kraken και cloud ειναι υποδυεστερες ηχητικα του MH752.
Τα MH752 εχουν το εξαιρετικο προτερημα οτι ειναι πολυ καλα (οχι αριστα, αλλα *πολυ* καλα) σε καθεναν απο ολους τους τομεις (detail, soundstage, imaging, bass, balance, comfort κλπ). Επιπλεον, εχουν ενα πολυ καλο μικροφωνο (αποσπωμενο), που απο μονο του αξιζει περιπου 35 ευρω. Και το κερασακι στην τουρτα, ειναι ισως τα καλυτερα ακουστικα που κυκλοφορουν σε οτι αφορα την ανεση πανω στο κεφαλι. Πιο ανετα και απο ακουστικα που κανουν 200+ ευρω. Σκεφτειτε οτι οι μουσικοφιλοι αγοραζουν εξτρα μαξιλαρακια 30-60 ευρω για να διορθωσουν την ανεση στα περισσοτερα απο τα ακουστικα τους. Τα MH752/751 εχουν πολυ καλυτερα μαξιλαρακια απο αυτα που αγοραζουν με +40 ευρω. Επισης εχουν ομοιως ανετο headband (η επενδυση στην πανω μπαρα). Δεν καταλαβαινεις τιποτα να σε πιεζει (σε πληρη αντιθεση με τα περισσοτερα ακουστικα). Το clamping (σφιξιμο) που κανουν στα αυτια σου ειναι ανεπαισθητο -τοσο ωστε να μην σε ενοχλει καθολου αλλα και να μενουν σταθερα τα ακουστικα στις κινησεις σου!
Η διαφορα του 752 απο τα 751 ειναι οτι εχει πανω του μια αυτονομη αξιοπρεπη usb καρτα ηχου (που υποστηριζει αν το ενεργοποιησεις και 7.1 ηχο). Η αυτονομη καρτα πρακτικα σημαινει οτι θα ακους μουσικη με πολυ μεγαλυτερη ενταση, χωρις να μπουκωνει ο ηχος εαν εχεις pc χωρις ακριβη καρτα ηχου (τα περισσοτερα pc εχουν μια φτηνη καρτα onboard). Για δεκα ευρω αξιζει κι αν δεν θελεις το αφαιρεις απλα. Επισης το 7.1 δεν αλλοιωνει τον ηχο και δεν ειναι φτηνο-εφφε. Δινει μια αισθηση οτι εισαι μεσα στη σκηνη αναμεσα στους ηχους, χωρις να χαλαει κατι. Σε πολλες περιπτωσεις αξιζει να το εχεις ενεργοποιημενο, ειδικα σε ταινιες με καλο ηχο.
Στη συσκευασια εχει 2 καλωδια, ενα 1.5 μετρο με καρφι αναλογικη εξοδο 3.5 και αλλο ενα 1.5 μετρο που επεκτεινει προαιρετικα το πρωτο και προσθετει την καρτουλα ηχου που οδηγει τελικα σε usb. Αρα ειτε συνδεεις το πρωτο μονο στο pc/ps4/xbox/ενισχυτη, ειτε βαζεις και το δευτερο και συνδεεις σε θυρα usb. Αρκετα ευελικτο! Επισης εχει μεσα μια σουεντ θηκη-πουγκι για μεταφορα. Το μικροφωνο ειναι πολυ καλη κατασκευη και ειναι αποσπωμενο.
Γενικα η κατασκευη ειναι απλη και ποιοτικη. Χωρις πολλα χρωματα και logo, εντελως διακριτικο. Τα πλαστικα του φαινονται οτι θα αντεξουν πολυ. Τα μαξιλαρακια στα ακουστικα ειναι πολυ ιδιαιτερα, σαν μαξιλαρι ενα πραγμα. Το αυτι χωραει ολοκληρο μεσα και δεν καταλαβαινεις οτι σε ακουμπαει κατι. Δεν ξερω ποσο θα αντεξει η επενδυση του μαξιλαριου αλλα το κοβω για μεγαλο διαστημα. Η CoolerMaster εχει πει οτι θα βγαλει συντομα extra μαξιλαρακια για αντικατασταση οταν τα χρειαστεις. Σχετικα με την ποιοτητα αξιζει επισης να αναφερθει οτι τα ακουστικα δεν στριβουν με 150 διαφορετικους τροπους. Στριβουν μονο για να γινουν πιο flat κατα τη μεταφορα. Αν τα κατεβασεις στο λαιμο δεν ειναι ανετα για τσαρκα μαγκικη εξω, γιατι ακουμπανε ελαφρως στο πηγουνι, αλλα ειναι μια χαρα για μικροδιαλειμμα εντος σπιτιου για να ακουσεις οταν σου μιλανε. Το προτιμω χιλιες φορες απο τα M40/M50 που καθε φορα που πας να τα πιασεις με το ενα χερι διπλωνουν στην πιο ασχετη σταση και κανεις 5 δευτερολεπτα να τα ισιωσεις (παιζεις lego σε καθε πιασιμο). Επισης απλουστερη κατασκευη ισον μεγαλυτερη αντοχη στο χρονο!
Εχω διαβασει απο μερικους χρηστες σε forums (ασπουμε ενα 5%) για δυο προβληματα: ενα μικρο φυσημα (hissing) οταν συνδεεις την καρτα ηχου και μια μικρη διαφορα εντασης στο ενα απο τα δυο ακουστικα. Παρατηρησα τα δικα μου και για τα δυο αυτα αλλα δεν υπαρχει τιποτα τετοιο. Σε καθε προιον τεχνολογιας υπαρχουν κομματια με μικρο-ανωμαλιες, οποτε οταν σας τυχαινει κατι απλα το επιστρεφετε και παιρνετε αλλο κομματι χωρις χρεωση. Το δικο μου κομματι παντως ηταν αψογο και το πιθανοτερο ειναι οτι και σεις σε τετοιο θα πεσετε.
ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ: Το δυνατο σημειο του MH752 ειναι η ανεση (σημειο στο οποιο τα πανε πολυ χαλια πολλα απο τα πανακριβα ακουστικα). Περα απο αυτο ομως, ειναι μια ισορροπημενη λυση με πολυ καλη αποδοση σε ολους τους τομεις. Δεν θα δωσει σε κανενα τομεα το wow, αλλα δεν θα τα χαλασει και σε κανενα τομεα (οπως κανουν τα περισσοτερα ακουστικα). Αν ψαχνετε για υπερβολικα μπασα κοιταξτε τα M50X και αρχιστε να ψαχνετε για μαξιλαρακια αντικαταστασης (η τα DT750 και ψαξτε για ενισχυτη). Για γενικη χρηση τα MH752 ειναι εξαιρετικη επιλογη και θα το ευχαριστηθειτε χωρις προβληματα! Θα μπορουσε ανετα να κοστιζει 140 ευρω με οτι περιλαμβανει, οποτε ειναι εξαιρετικο value for money στα 65-75 ευρω. Προτιμηστε την εκδοση 752, αξιζει σιγουρα τα 10 ευρω παραπανω (εκτος αν εχετε ενισχυτη ή ακριβη αυτονομη καρτα ηχου - και το ξερετε, αλλιως δεν εχετε μαλλον!).
Τελικα, το wow που λεγαμε πριν το δινει μαλλον οταν σκεφτεσαι το συνολο οσων παιρνεις προς τα λεφτα που δινεις - λες "wow τους εκλεψα σιγουρα τωρα -και δε με κυνηγα και κανεις!"
EXTRA TIP: ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΥΚΟΛΑ ΤΑ ΜΗ752 +30% ΚΑΛΥΤΕΡΑ!
> Κατεβαζεις το Equalizer APO και μετα το PEACE. Αφου προσθεσεις στο πρωτο τα ακουστικα, στο δευτερο βαζεις τις πρωτες 3 μπαρες στο +8 και την τεταρτη στο -8 και ανεβαζεις απο εκει σιγα σιγα τις επομενες με την δεκατη να φτανει στο +5 και οι επομενες να πεφτουν ομαλα με την τελευταια στο 0. Χωρις prevent clipping. Στην κορυφη "pre amplifying" 0. Ετσι θα φτιαξεις ενα πιο κοφτο/σεισμικο καθαρο μπασο με διασταση και θα φερεις τα φωνητικα πιο καθαρα μπροστα! Σα να αφαιρεις μια κουρτινα θολουρας. Μπορεις να πατησεις on/off στο peace και στο youtube να δοκιμασεις τη διαφορα σε κομματια με δυνατο μπασο, πχ στο "Blue Scholars: Anna Karina", στο "Bakemonogatari Ost Yokoku", στο "Drugs - Banger Trap Beat" ή στο αγαπημενο σου τραγουδι με φωνητικα. Ξεκαθαρη υπεροχη! Για πιο συντηρητικους ή σκεπτομενους το fatigue θα προτεινα απλα -8db στην τεταρτη μπαρα απο αριστερα και -4db στην πεμπτη. Ολα τα αλλα στο 0 οπως ηταν. Ανετος, ξεκουραστος, πιο καθαρος ηχος χωρις τη θολουρα των low mids!
UPDATE 3 μηνες μετα την αγορα: Συνεχιζω να πιστευω ολα τα παραπανω και εχω απολαυσει τα ακουστικα. Γραφω για να αποτυπωσω ενα αρνητικο και ενα θετικο: Τα μαξιλαρακια σε συνθηκες καυσωνα ειναι ζεστα (ιδρωνουν τα αυτια), αλλα δε μπορω αυτο να το χρεωσω πολυ στα ακουστικα γιατι το 90% των ακουστικων το ιδιο ειναι (εκτος ισως απο velour μαξιλαρακια, που χαλανε ομως το μπασο). Το θετικο ειναι οτι παρα τον ιδρωτα που εχουν φαει (καθως δεν ειχα κλιματισμο εκει που τα φορουσα) τα μαξιλαρια παραμενουν σε αριστη κατασταση και δεν εχουν ξεφτισει. Προφανως θα αντεξει καλα το υλικο τους στο χρονο.