Για όσους δεν τολμάνε ακόμα να προχωρήσουν σε μια λύση μέσω NAS στο σπίτι τους (και ειδικά αν έχουν και οικογένεια), τους προτείνω να το κάνουν και μάλιστα με το συγκεκριμένο μοντέλο. Το προτείνω σχεδόν από κάθε άποψη και το λέω εγώ που ήμουν κι εγώ από τους "δύσκολους" στο να κάνω κάτι σχετικό.
Όλα όσα πιθανά θέλει κανείς από μια λύση κοινόχρηστης χρήσης των αρχείων του, απ' όλους όσους θέλει και με τη διασφάλιση ότι θα βρίσκονται τα αρχεία του υπό τον δικό του έλεγχο και σε δικό του χώρο (όχι cloud)... όλα αυτά και πολλά άλλα θα μπορεί να τα κάνει πολύ πιο εύκολα απ' όσο πιθανά έχει φανταστεί και με πολύ γρήγορο και σχετικά απλό τρόπο, με τη χρήση ενός NAS στον χώρο του και ειδικά ενός Synology αλλά και, γιατί όχι, από το συγκεκριμένο μοντέλο που σέβεται το ρόλο του και διευκολύνει τα πάντα με ασφάλεια και χωρίς τραγικά μεγάλο κόστος. Υπάρχουν βέβαια και φθηνότερες NAS λύσεις αλλά αισθητά κατώτερες και γι αυτό προτείνω να μην ασχοληθεί κανείς μαζί τους και μπλέξει. Να θυμίσω εδώ πως, NAS, μπορεί να "φτιάξει" κανείς (αν γνωρίζει) και με άλλους τρόπους, π.χ. ακόμα και μέσω κάποιου υπολογιστή του. Και πάλι όμως δεν το προτείνω καθώς αυτομάτως αλλάζει όλη η προσέγγιση στο να έχει κάποιος ένα βολικό, γρήγορο και δοκιμασμένο NAS καθώς, όλ' αυτά, παίζουν μεγάλο ρόλο στη χρήση και πρέπει να τα λάβει σοβαρά υπόψιν του κανείς πριν μπει σε περιπέτειες ιδιοκατασκευών.
Το μόνο που "μετάνιωσα" κάπως από την επιλογή μου στο συγκεκριμένο μοντέλο (αλλά και πάλι μετά από κάποια χρόνια χρήσης του), είναι το ότι υποεκτίμησα (πριν αγοράσω NAS) το πόσο χρήσιμο θα ήταν να είχα μοντέλο με δυνατότητα (τουλάχιστον) δύο εσωτερικών θέσεων για δίσκους (κι άρα όχι μόνο μίας όπως είναι αυτό).
Το κατάλαβα κάπως αργά είν' η αλήθεια καθώς, τώρα πια που κατάλαβα το πόσο χρήσιμο είναι ένα προσωπικό NAS και, κατά συνέπεια, το πόσο σοβαρή υπόθεση είναι το να μπορεί να συνοδεύεται και από την ευχέρεια ενός αυτόματου backup των περιεχομένων του δίσκου τους (άρα σε 2ο δίσκο π.χ. με RAID 1), τώρα λοιπόν νιώθω τον περιορισμό που έχω αφού δε μπορώ να το κάνω με αυτό το μοντέλο (αφού δέχεται μόνο έναν δίσκο εσωτερικά του).
Αν τώρα λοιπόν θα έπρεπε να αποφάσιζα εκ νέου για κάποια NAS λύση, θα πήγαινα για το Synology DS224+ κι ας κάνει περί τα 150€ ακριβότερα από το DS118.
Αυτό ωστόσο δεν μειώνει σε τίποτα και καθόλου το πόσο καλό είναι το DS118 και το πόσο βολεύει κι άρα το συνιστώ (ειδικά σαν entry level) στην ένταξη κάποιου στα καλούδια του NAS.