ΠΡΟΣΟΧΗ! Σύντομα θα εμφανιστεί στην αγορά το Rival 600 στην Ελλάδα που είναι πολύ καλύτερο σε χαρακτηριστικά από αυτό το ποντίκι. Όταν δείτε αυτό το σχόλιο ελέγξτε αν είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά μήπως και προτιμήσετε εκείνο με τα λίγα παραπάνω ευρώ. Θα πρότεινα να δείτε και βίντεο παρουσιάσεις του Rival 600.Να σημειωθεί πως αγοράστηκε στα 70 ευρώ .
Αυτό το ποντίκι περίμενα πως και πως να βγει να το αγοράσω. Ήξερα από καιρό πριν, από την μέρα που ανακοινώθηκε, πως θα ήταν ένα κτήνος.
Η Steelseries έχει συνεργαστεί με την Pixart για την δημιουργία ενός αναπτυγμένου σένσορα PMW3360DM-T2QU της pixart ειδικά προσαρμοσμένο για το συγκεκριμένο ποντίκι. Το όνομα του σένσορα είναι TrueMove3 και φέρνει στο παιχνίδι το True 1-1 tracking καθώς φτάνει σίγουρα και εγγυημένα τα 3500 dpi χωρίς καθόλου Stutter ενώ πριν ήταν τα 2100. Εγώ προσωπικά τον θεωρώ ως τον καλύτερο σένσορα που υπάρχει μέχρι στιγμής.
Όμως δεν είναι μόνο ο σένσορας που κάνει το ποντίκι καθώς αν ένα ποντίκι ταιριάζει γάντι στο χέρι σου και έχει έναν μέτριο σένσορα είσαι κομπλέ. Το συγκεκριμένο ποντίκι πιστεύω πως θα βολέψει πάρα πολύ άτομα με μεγάλα χέρια για κάθε είδους grip είτε αυτό είναι palm grip είτε claw grip. Να σημειωθεί πως μέσα στο ποντίκι υπάρχουν τα top μηχανικά switches της OMRON τα οποία είναι ανθεκτικά και εγγυώνται 50 εκατομμύρια κλικς. Επίσης τα κουμπια δεν είναι ενιαία με το σώμα του ποντικιού πράγμα που είναι στα + του ποντικιού. Όσο αφορά το σχήμα του είναι πολύ εργονομικό , αλλά μόνο για δεξιόχειρες. Βέβαια η steelseries σκέφτεται τους αριστερόχειρες και βγάζει το Sensei 310. Ένα αμφιδέξιο ποντίκι με τον ίδιο ακριβώς σένσορα στην ίδια ακριβώς τιμή.
Επιστρέφουμε όμως στο Rival. Το βάρος του είναι ιδανικό και ισορροπημένο. Ο σένσορας βρίσκεται στο κέντρο του ποντικιού. Έχει στο πλάι γκρι λαστιχένιες αντιολισθητικές επενδύσεις και το υπόλοιπο σώμα είναι από πλαστικό το οποίο παραδόξως έχει μια πιο "ξερή" αφή η οποία χρησιμεύει σε περίπτωσεις υδρώτα και λάδιων που παράγουν οι παλάμες.Αν και προφανώς αφήνει δαχτυλιές με τον καιρό καθαρίζεται πολύ εύκολα. Τα κλικ δεν είναι εντελώς αθόρυβα αλλά αυτό είναι σημάδι καλών switches τα οποία έχουν καλό ελατηριάκι μέσα.
Από το hardware κομμάτι παίρνει 10 στα 10 το ποντίκι από εμένα.
Τώρα στο λογισμικό της Steelseries (Steelseries Engine) από όπου πειράζονται όλες οι ρυθμίσεις του ποντικιού και άλλως περιφερειακών της ίδιας εταιρείας που είναι συμβατά με αυτό. Είναι πολύ εύκολο στην χρήση και έχει πολύ προσεγμένες ρυθμίσεις. Όλα τα κουμπιά είναι programmable και ο φωτισμοί του ποντικιού σε κάθε σημείο ,(ροδέλα και σώμα) μπορούν να λειτουργούν είτε αυτόνομα είτε συγχρονισμένα με τις καταλληλες ρυθμίσεις.Οι επιλογές φωτισμού αν και λίγες προς το παρόν είναι ικανοποιητικές και επεξεργάσιμες. Στο μέλλον σίγουρα θα ανανεωθούν μια και το ποντίκι είναι μόλις λίγων μηνών.Εντύπωση μου έκανε πως είναι RGBW ( Red Green Blue White ) και μπορεί να αποδόσει σωστά το άσπρο χωρίς αυτό να τείνει στο γαλάζιο. Στο πρόγραμμα μπορείς να φτιάξεις και να αποθηκεύσεις όλες τις ρυθμίσεις σε προφίλ όπου μπορείς να διαλέξεις ανα πάσα στιγμή.
Από το software κομμάτι παίρνει 9 στα 10 και όχι επειδή είναι κακό ούτε επειδή δεν είναι τέλειο. Απλώς το 10άρι θα το πάρει μόλις προστεθούν και άλλα πράγματα όσο αφορά τον φωτισμό.
Το συνιστώ ανεπιφύλακτα και είναι ό,τι πιο value for money υπάρχει. Για όσους δεν μπορούν να δώσουν αυτά τα λεφτά, μην αγχώνεστε. Σας σκέφτηκε ΚΑΙ εσάς η Steelseries βγάζοντας τα Sensei 110 και Rival 110 τα οποία είναι παρόμοια με αυτά τα μοντέλα,έχουν τον σένσορα TrueMove1 ο οποίος ,όπως με τον προηγούμενο ,είναι ένας αναπτυγμένος και ειδικά διαμορφωμένος -για το συγκεκριμένο ποντίκι- σένσορας της PixArt ( PMW3310DH-AQWT ) ο οποίος είναι κάτι σκαλιά κατώτερος του παραπάνω.
Η καλύτερη αγορά που έχω κάνει. Το ποντίκι αυτό πετάει στα σκουπίδια ποντίκια όπως είναι της Razer, Corsair , Logitech κλπ και ανταγωνίζεται ποντίκια πρωταθλητές της BenQ .
EDIT: Μετά από 3 χρόνια όχι τόσο έντονης χρήσης ένα switch τα "φτύνει" και κάνει double click μόνο του. Το λαστιχάκι στο πλάι έχει ξεκολλήσει. Μίλησα με την Steelseries και δεν μου καλύπτει τίποτα(γιατί δεν ισχύει πλέον η εγγύηση). Αντιθέτως μου έδειξαν πως στο official site τους μπορείς να αγοράσεις overpriced ανταλλακτικά που μπορείς να προμηθευτείς πολύ πιο φθηνά από γνωστά εμπορικά site Κίνας.
Από την άλλη υπάρχει η Razer που σε τέτοια προβλήματα,απλά θα σου έστελναν ένα ανταλλακτικό λαστιχάκι και mouse skates για να το επισκευάσεις και δεν θα σου τα πουλούσε. Απλά μια παρατήρηση. Για τα 70κάτι ευρώ που το πήρα το ποντίκι και βλέποντας πως το ποντίκι έχει πέσει και στα 40 ευρώ παλιότερα δεν θα έλεγα πως θα το πρότεινα σε κάποιον πλέον. Έχει γίνει outdated και δεν σε συνοδεύει για χρόνια με τα switches της πλάκας. Την παλιά μου αξιολόγηση την αφήνω όπως ήταν γιατί τότε μπορεί να ίσχυαν κάποια πράγματα αλλά κυρίως φανατίστηκα και εν τέλει έμεινα απογοητευμένος.
Disclaimer: Η κριτική αυτή άρμοζε στην εποχή που βγήκε το ποντίκι στην αγορά. Από τότε σίγουρα έχουν βγει καλύτερα ποντίκια με καλύτερους σένσορες και καλύτερη συνολική ποιότητα.