Αγορά για αντικατάσταση ραδιοκασετοφώνου (!) σε ένα Peugeot 206 εικοσαετίας που θα παραδώσω στο γιό μου μόλις πάρει δίπλωμα. Ήθελα κάτι φθηνό και λειτουργικό. Κατέληξα στο Felix FX-403 αφού διάβασα προσεκτικά τις αξιολογήσεις και τα σχόλια στο Σκρουτζ.
1. Εμφάνιση ωραία, με οθόνη μεγαλούτσικη (όσο βέβαια επιτρέπει ένα ηχοσύστημα 1DIN) και φωτεινή.
2. Κατά κάποιο τρόπο θεωρούσα οτι η οθόνη θα ήταν touch screen, δεν είναι. Έχει καλή ανάλυση, αλλά η αλήθεια είναι οτι για όλες τις λειτουργίες (εκτός αναπαραγωγής βίντεο και κάμερας οπισθοπορείας) η οθόνη δεν αξιοποιείται - δηλαδή μόστρα αλλά όχι ουσία
3. Οπότε όλοι οι χειρισμοί από τα πλήκτρα και το στρογγυλό κουμπί. Τα πλήκτρα έχουν μέτρια αίσθηση, όχι τελείως ψεύτικα αλλά αναρωτιέσαι πόσο θα αντέξουν.
4. Οι θέσεις των χειριστηρίων και η εργονομία μέτρια. Τα μενού συνηθίζονται, όχι όμως και η θέση των πλήκτρων για ψάξιμο σταθμών που αντί να είναι δεξία-αριστερά είναι πάνω-κάτω και πάντα πρέπει να σκεφτώ πιο πρέπει να πατήσω για να ανέβω ή να κατέβω στην μπάντα (πολύ μικρές οι ενδείξεις, δεν φαίνονται).
5. Μην επιλέξετε ελληνικά, οι επιλογές που εμφανίζονται στα μενού είναι για τα πανηγύρια.
6. Ο φωτισμός των πλήκτρων μπλε, δεν υπάρχει επιλογή χρώματος, και η οθόνη έχει μπλε φόντο. Διακριτικά χρώματα, δεν κοντράριζαν με τον κόκκινο φωτισμό του αυτοκινήτου. Η φωτεινότητα δεν ρυθμίζεται, αλλά δεν το θεωρώ ουσιώδη έλλειψη.
7. Βασικός λόγος επιλογής ήταν οι καλες αξιολογήσεις για την χρήση κινητού με Bluetooth, οι οποίες επαληθεύονται. Οι συνομιλητές με ακούνε πολύ καλά (το ενσωματωμένο μικρόφωνο φαίνεται κάνει δουλειά), γενικά η ανοιχτή ακρόαση είναι εφάμιλλη πολύ ακριβότερων συστημάτων. Αδυναμίες φυσικά υπάρχουν, ότι πληρώνεις παίρνεις:
- Υπάρχει αναγνώριση κλήσης, αλλά εμφανίζονται νούμερα και όχι τα ονόματα από τον κατάλογο του κινητού (δοκίμασα και με Android και με iPhone).
- Δεν υπάρχει πλήκτρο για να δεχτείς κλήση, πρέπει να το κάνεις από το κινητό.
- Το Bluetooth θυμάται ένα μόνο κινητό, με το οποίο συνδέεται αυτόματα μόλις βρεθεί στην εμβέλεια του. Η σύνδεση πάντως είναι γρήγορη και απροβλημάτιστη.
- Το μενού σύνδεσης του Bluetooth είναι μια νεκρή οθόνη. Αν θέλεις να συνδέσεις άλλο κινητό, το σύστημα δεν έχει επιλογή να ξεχάσει το παλιό. Η αποσύνδεση από το μενού του κινητού. Εφόσον το Bluetooth δεν είναι συνδεδεμένο, οποιοδήποτε κινητό μπορεί να αναζητήσει και να συνδεθεί, χωρίς κανένα έλεγχο - δεν ζητείται passcode ή επιβεβαίωση!
8. Ήχος καλός και δυνατός, πολύ καλύτερος απ'ότι περίμενα από ηχοσύστημα αυτής της τιμής. Αντικατέστησα και τα μπροστά ηχεία με ένα ζευγάρι οικονομικά Pioneer και ευχαριστιέμαι μουσική στην οδήγηση. Υπάρχει equalizer με 5 προεπιλογές (Jazz, Rock, Classical κλπ)
9. Βίντεο και αναπαραγωγή αρχείων από κάρτες δεν δοκίμασα, και δεν με ενδιαφέρει (γιατί να βλέπεις βίντεο από μια μικροσκοπική οθόνη στο αυτοκίνητο?) Η βασική χρήση θα είναι ραδιόφωνο, μουσική από το κινητό μέσω Bluetooth, και hands-free κλήσεις. Α, ναι, υπάρχει και τηλεκοντρόλ - τι να το κάνεις το τηλεκοντρόλ σε ηχοσύστημα αυτοκινήτου?
10. Το ράδιο φαίνεται να έχει μέτρια λήψη. Υποτίθεται οτι πατώντας συγχρόνως τα κουμπιά UP+DOWN για 2 δεύτερα θα γύριζε σε manual scan, δεν λειτουργεί. Υπάρχει RDS, αλλά με πολύ μικρά γράμματα στο πάνω δεξιά τμήμα της οθόνης. Μπορείς να ενεργοποιήσεις ή απενεργοποιήσεις επιλογές Stereo και Local, όμως δεν έχω βρει τρόπο να απενεργοποιήσω την επιλογή AF (υποθέτω auto frequency. το εγχειρίδιο είναι υποτυπώδες...)
11. Και αυτό με φέρνει στο σοβαρό πρόβλημα που αντιμετώπισα: Το σύστημα χάνει ενδείξεις!
- Το ρολόι λίγη ώρα αφού ρυθμιστεί αλλάζει ώρα μόνο του (μετακινείται μία ώρα και δύο λεπτά μπροστά!!! Πλέον έχω σταματήσει να το ρυθμίζω γιατί δεν έχει νόημα. Θα μου πεις, βλέπεις την σωστή ώρα στο ρολόι του αυτοκινήτου, αλλά δεν είναι λογική αυτή...
- Επίσης κάθε τόσο χάνει τον σταθμό που ακούω και ξεκινάει scan, μάλλον λόγω κακής λήψης, αλλά το κακό είναι οτι χάνει από την μνήμη τον σταθμό που άκουγα. Πολύ ενοχλητικό, γιατί πρέπει συνεχώς να το ξαναρυθμίζω! Επικοινώνησα με την αντιπροσωπεία θεωρώτας οτι αυτά είναι γνωστά προβλήματα, μου είπαν δεν τα είχαν ξανακούσει (έχω δει σε μια ερώτηση και κάποιον άλλο να αναφέρεται οτι δεν κρατάει την ώρα, ενδεχομένως να μην ασχολήθηκε να το ψάξει). Ευτυχώς μένω Αθήνα και θα το πάω στο σερβις να δούμε τι συμβαίνει.
Συνοψίζοντας:
Αισθητικά όμορφο ηχοσύστημα, με καλό ήχο και πολύ καλή λειτουργία hands free. Αν μπορείς να συμβιβαστείς με κάποια εργονομικά θέματα και κάποιες ελλείψεις στη λειτουργικότητα, αξίζει και με το παραπάνω τα λεφτά του. Με λίγα λόγια, δεν θα το έβαζα στο οικογενειακό μου αυτοκίνητο ή στο αυτοκίνητο της γυναίκας μου (θα προτιμούσα να πληρώσω κάτι παραπάνω και να αποφύγω την γκρίνια, που εν μέρει μπορεί να είναι δικαιολογημένη), αλλά για αναβάθμιση του ηχοσυστήματος ενός παλιότερου αυτοκινήτου είναι εξαιρετικό.
Η βαθμολογία μου είναι για την ώρα χαμηλή λόγω του προβλήματος που παρουσιάστηκε - ευκαιρία να αξιολογήσω και την υποστήριξη της αντιπροσωπείας και θα επανέλθω για την τελική αξιολόγηση.